شناسهٔ خبر: 73478 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رئیس قوه قضائیه در سفر به هرمزگان عنوان کرد:

سطح اطلاعاتی و اقتدار امنیتی نیروهای مسلح در آب‌های خلیج فارس افتخارآفرین است/ دریا را برای قاچاقچیان ناامن کنید

بازدید رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه دریا را برای قاچاقچیان ناامن کنید، گفت: با کسانی که زد و بند می‎کنند در هر مقامی که باشند برخورد می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، آیت الله رئیسی با حضور در نشست فرماندهان ارشد نظامی هرمزگان با بیان اینکه گمرک مرزبان اقتصادی کشور در واردات و صادرات است، تصریح کرد: چشم گمرک همیشه باید مثل آن مأموری که در برج دیدبانی مرزبانی می‌کند، باز باشد و به عنوان یک برج دیدبانی در حوزه اقتصادی عمل کند.

رئیس قوه قضائیه خطاب به فرماندهان ارشد نظامی هرمزگان با تأکید بر اینکه دریا و محیطش را برای قاچاقچیان ناامن کنید، اظهار کرد: قاچاقچیان باید احساس کنند اینجا خطر از دست دادن همه منافعشان را دارند نه فقط خطر از دست دادن کالا و کشتی، بلکه خودشان هم محاکمه شوند.

وی خاطرنشان کرد: همکاران قضایی در این استان از اقدامات صورت گرفته در این زمینه حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: همانطور که در دریا همه کشتی‌ها در کنترل و دیدبانی شما هستند و نمی‌توانند از چتر شما فرار کنند، در کشور نیز کسی نمی تواند از زیر چتر ما فرار کند.

آیت الله رئیسی افزود: سطح اشراف اطلاعاتی و اقتدار امنیتی نیروهای مسلح در تنگه هرمز و آب‌های خلیج فارس افتخارآفرین و غرورانگیز است.

همچنین رییس قوه قضاییه در سفر به مرکز  هرمزگان، از بخش های مختلف منطقه وی‍ژه اقتصادی بندر شهید رجایی دیدن کرد و در جریان فعالیت های بزرگترین بندر تجاری کشور قرار گرفت.

یادآور می شود، منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران با برخورداری از پیشرفته ترین تجهیزات تخلیه و بارگیری و ۴۰ پست اسکله، امکان پهلوگیری کشتی های بزرگ اقیانوس پیما را داراست.

این بندر در ۲۳ کیلومتری غرب شهر بندرعباس واقع شده و با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه حدود ۱۰۰ میلیون تن کالا، بیش از ۵۳ درصد حجم کل صادرات و واردات و ۷۰ درصد ترانزیت کالا در کشور را برعهده دارد.