شناسهٔ خبر: 73491 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آمادگی کامل راهداری استان سمنان برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی

اتوبوس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از آمادگی و مشارکت کامل تمامی امکانات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برای رائه خدمات به زائرین اربعین حسینی خبر داد .

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان‌،  احسان منصور کیایی گفت: اين اداره كل با مشارکت گسترده شاغلین حمل و نقل جاده ای استان حضوری فعال در ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی خواهد داشت.

 رئیس کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی در ادامه ضمن اشاره به تشكيل كميته حمل و نقل و سوخت  افزود: تشكيل اين كميته بستري مناسب براي پيشبرد هرچه بهتر برنامه هاي اجرايي مراسم بوده و از آنجاییکه استان اخلاق محور سمنان میزبان عبوری زوار استان‌های شرقی و شمالی می باشد با تمسک جستن به راه و کلام امام حسین (ع) با آمادگی هر چه بیشتر گروههای امدادی و نظارتی بتوانیم خدمات شایسته ای را به زائرین ارائه نماییم. 

منصورکیایی با تاكيد بر آمادگی ناوگان حمل ونقل مسافری استان برای ارائه خدمات به زائرین افزود: تمامی ظرفیت ناوگان مسافربري جاده‌ای استان با كمترين هزينه براي اعزام زائرين اختصاص یافته و کليه تمهيدات برای تردد ايمن زائران اربعين حسينی انجام شده است.

وي ضمن تشکر از اقدمات ارزنده ستاد هماهنگی مراسم اربعین استان گفت: به منظور بررسی وضعیت ایمنی ناوگان مسافری استان بازدیدهای مشترک با هماهنگی پلیس راه استان از ناوگان اعزامی به عتبات عالیات اعم از باری و مسافری انجام و نکات لازم  به رانندگان و مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر  برای رعایت موارد مرتبط با ایمنی و حمل و نقلی قبل از سفر انجام خواهد شد تا زائرین عتبات عالیات با خاطری آسوده مسافرت کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود : در ایام اربعین سالجاری با توجه به روند سفرهای انجام شده طی سالهای گذشته ، بدلیل تقاضای بالای زائرین در دوره اوج بازگشت و همچنین تعداد مسیرهای محدود بازگشت از مرز مهران بمنظور جلوگیری از بروز بحران و مدیریت سفرهای بازگشت زائرین براساس شیوه نامه ابلاغی خدمات رسانی به زائرین بر اساس طرح پس کرانه اجرا خواهد شد.

وي ادامه داد : بر این اساس سفر هم استانی های عزیز که مرز مهران را برای بازگشت از تاریخ ۲۴ تا ۲۹ مهر ماه انتخاب می کنند ، دو مرحله ای بوده و ابتدا از مرز مهران به شهر کرمانشاه منتقل شده و از آنجا به استان سمنان عزیمت می نمایند .

رئیس کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین در ادامه گفت : بمنظور ارائه خدمات بهینه به زائرین تمامی مجتمع های خدماتی رفاهی در محور های استان آماده ارائه خدمات به هموطنان خواهند بود و عملکرد آنها توسط تیم های نظارتی اداره کل بررسی و بازدید خواهد شد.

وی در ادامه افزود: تمامی امکانات حوزه راهداری شامل، ماشین آلات سبک و سنگین، راهدارخانه ها ی موجود در محورهای استان آماده ارائه خدمات به زائرین حرم حسینی خواهند بود .

منصورکیایی در پایان گفت: سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۳ آماده دریافت نظرات، انتقادات، پیشنهادها و شکایات مردمی و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۰۷۰ آماده دریافت انتقادات و شکایتهای مسافرین از وضعیت نمازخانه ها، مساجد و مجتمع های خدماتی رفاهی است . همچنین مسافران می توانند هرگونه شکایت خود را از طریق سامانه ۱۴۱ به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اطلاع دهند.