شناسهٔ خبر: 73498 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس راه و شهرسازی نیر خبر داد؛

پیشرفت ۷۷ درصدی در احداث محور كريق (نیر)– آرموداق (میانه) / تکمیل و بهسازی راه روستایی خادملو به دابانلو در بخش کورائیم به طول ۵.۴۰۰ کیلومتر

غلطك رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نیرگفت: احداث محوركريق( نیر)– آرموداق (میانه) در حال حاضر از پیشرفت ۷۷ درصدی برخوردار است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازي استان اردبيل، سید مهدی حسینی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نیر با اعلام این مطلب افظهار داشت: احداث محوركريق( نیر)– آرموداق (میانه) در حوزه استحفاظی واقع شده در استان اردبیل به طول ۸ کیلومتر از سال ۱۳۹۴ عملیات اجرایی آغاز شده و از شروع کارهای عمرانی در این پروژه تا سال۱۳۹۷ بدون لحاظ اعتبار سهم استاني با تمام توان با پیمانکاران بومی استان ادامه یافته و در حال حاضر نیز با جدیت هر چه تمام در حال انجام است.

وی گفت : از ۸ كيلومتر احداث محوركريق( نیر)– آرموداق (میانه) در حوزه استحفاظي استان اردبیل در حال حاضر زيرسازي وروكش آسفالت ۲.۳۵ كيلومتر در سال ۱۳۹۶ به اتمام رسیده است.

حسینی افزود: درتمامي طول حوزه استحفاظي اين شهرستان حجم عمليات خاكبرداري و خاكريزي جمعاً در حدود ۴۰۰ هزار متر مكعب به اتمام رسيده و از اين مقدار نيز ۲ كيلومتر زيرسازي و آماده آسفالت و درحال اجراي روكش آسفالت مي باشد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نیر تصریح کرد: به حول قوه الهي وبا برنامه ريزي اين اداره كل وبا توجه به شرايط آب و هوايي منطقه تمامي مسير پروژه مذكور در حوزه استحفاظي استان اردبيل تا پايان مردادماه سال ۱۳۹۹ تکمیل و به بهره برداري خواهد رسيد.

وی پیشرفت فیزیکی پروژه احداث محوركريق( نیر)– آرموداق (میانه) در حوزه استحفاظي استان اردبیل را ۷۷ درصد اعلام کرد و افزود: برای احداث این پروژه تا به حال بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال هزینه شده و مبلغ ۴۵ میلیارد ریال نیز برای تکمیل و بهره برداری از این محور مورد نیاز می باشد.

حسینی گفت: متاسفانه از حوزه استحفاظي خارج از اين استان جهت تکمیل احداث این محور هنوز اقدام مثبت و روبه رشدي مشاهده نگرديده ، در حالی که ازسوي اداره كل راه و شهرسازي استان اردبيل عملیات اجرای پروژه در حوزه استحفاظی استان با جدیت هر چه تمام در حال اجرا می باشد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نیر به اهداف و مزایای احداث و تکمیل این محور اشاره کرد و اظهار داشت: تکمیل و بهره برداری از محوركريق( نیر)– آرموداق (میانه) سبب تکمیل شبکه راههای کشوری وتسهیل  ارتباط راههای مواصلاتی استان با استانهای همجوار خواهد شد ، همچنین موجب کاهش قابل ملاحضه مسافت مرکز استان تا تهران منجر خواهد شد، ایمنی تردد در طول مسیر به جهت نبود تونل و شیبهای تند و رونق اقتصادی مناطق موجود در مسیر با دسترسی سریع به بازار استانهای همجوار نیز از مزایای دیگر تکمیل این محور می باشد.

وی ادامه داد: در جهت خدمت رسانی به مردم شهرستان نیر تکمیل و بهسازی راه روستایی خادملو به دابانلو در بخش کورائیم به طول ۵.۴۰۰ کیلومتر به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفت.