شناسهٔ خبر: 73501 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس راه و شهرسازی بیله سوار؛

پروژه‌های راهسازی شهرستان بیله سوار با جدیت در حال اجرا است

پخش آسفالت توحید عالی‌پور گفت: پروژه‌های راهسازی در سطح شهرستان بیله سوار توسط پیمانکاران با جدیت در حال اجرا است.

 به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازي استان اردبيل، توحید عالی‌پور با اعلام این مطلب اظهار داشت: پروژه های راهسازی در سطح شهرستان بیله سوار توسط پیمانکاران با جدیت در حال اجراست.

وی به پروژه های در حال اجرا در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: پروژه چهارخطه کردن محور بیله سوار-سه راه گوگ تپه به طول ۷.۵ کیلومتر واقع در محور ترانزیتی بیله سوار- گرمی- رضی- اردبیل که اتصال دهنده ترانزیت کشور به جمهوری آذربایجان و کشورهای حوزه قفقاز از جمله پروژه هایی است که هم اکنون در ۲ قطعه در حال اجرای عملیات خاکی می باشد و در صورت حل مشکل تاسیسات واقع در مسیر تعریض، سال آتی آماده آسفالت ریزی خواهد شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی بیله سوار افزود: پروژه های راه روستایی فعال در شهرستان بیله سوار شامل پروژه بهسازی راه روستایی عالیشان - سیدآباد بطول ۲.۳ کیلومتر که اتصال بین روستاهای شهرستان بیله سوار را به روستاهای شهرستان گرمی برقرار و از جمله مسیرهای پرتردد روستایی می باشد که علاوه بر لایه های روسازی بالغ بر ۱۰ مورد آبرو بتنی در آن اجرا شده و در سال آینده آماده آسفالت ریزی خواهد بود.

عالی پور ادامه داد: راه روستایی حاج عوض - علی خانکندی بطول ۲.۶ کیلومتر آماده آسفالت ریزی می باشد و قبل از فصل بارش با  اجرای آسفالت آن، اتصال بین روستاهای شهرستان بیله سوار با شهرستان پارس آباد را برقرار خواهد شد.

وی گفت: راه روستایی گلی بلاغ از دیگر پروژه های روستایی بطول ۲ کیلومتر می باشد که با توجه به مقصد گردشگری روستا مخصوصا برای انجام ورزش های تفریحی ، کوهنوردی و پاراگلایدر ( چتربال ) در منطقه خروسلو، ضرورت اجرای آن مورد تاکید راه و شهرسازی است.

رئیس راه و شهرسازی بیله سوار افزود: راههای روستایی گوردیگل بطول ۲ کیلومتر،  اللهوردی قشلاقی بطول ۲ کیلومتر و اسماعیل ایمانخان بطول ۱ کیلومتر از جمله دیگر پروژه های راه روستایی می باشد که درسالجاری اجرای آنها موجب توسعه روستاها و خوشحالی اهالی شهرستان شده است.

وی تصریح کرد: شهرستان بیله سوار در شمال استان اردبیل واقع شده و با داشتن پایانه مرزی فعال، دروازه ورود به قفقاز محسوب و به دلیل اراضی حاصل خیز به عنوان انبار غله شمالغرب کشور مشهور است.