شناسهٔ خبر: 73504 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری:

فروش بلیت‌های اربعین آغاز شد/ ناآرامی های عراق تاثیری بر پروازهای اربعین ندارد

مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه فروش بخش عمده بلیط های اربعین آغاز شده است، گفت: ناآرامی های عراق تاثیری بر پروازهای اربعین ندارد.

مرتضی دهقان، معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از آغاز فروش بلیط پروازهای اربعین توسط اکثر ایرلاین های کشور خبر داد و گفت: در روزهای گذشته اکثر ایرلاین های کشور پس از دریافت مجوزهای لازم از فرودگاه های مبدا و مقصد، فروش بلیط پروازهای خود در بازه اربعین را آغاز کرده اند. 

وی با اشاره به رفع مشکل بدهی برخی ایرلاین ها به فرودگاه های عراق افزود: انجام پرواز مستلزم انجام دادو ستد های مالی و پرداخت وجه به فرودگاه هاست و فرودگاه های کشور عراق نیز از این قائده مستثنی نیستند. دو ایرلاین ایرانی بدهی هایی به فرودگاه های عراقی داشتند که این مشکل حل شده و این ایرلاین ها موفق به اخذ اسلات های پروازی از فرودگاه های نجف و بغداد شده اند.

دهقان به ناآرامی های اخیر در عراق اشاره کرد و گفت: با وجود این ناآرامی ها، مشکلی در انجام پروازهای بغداد و نجف وجود ندارد و این پروازها در روزهای گذشته انجا شده اند.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده، افزایش پروازها در بازه اربعین نیز با مشکلی مواجه نشده و پروازهای فوق العاده اربعین طبق برنامه انجام خواهند شد.

گفتنی است طبق توافق ایرلاین ها، امسال نیز مانند گذشته بلیط پروازهای اربعین در بازه زمانی ۲۰ تا ۳۰ مهرماه در مسیرهای تهران-نجف-تهران و تهران-بغداد-تهران با قیمت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و در مسیرهای مشهد-نجف-مشهد و مشهد-بغداد-مشهد با قیمت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش خواهد رفت. همچنین قیمت پرواز یکطرفه میان تهران و نجف یا بغداد یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و میان مشهد و نجف یا بغداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده است. قیمت بلیط پرواز اربعین از مبدا و یا به مقصدی غیر از تهران یا مشهد نیز تابع قیمت های پرواز با مبدا تهران خواهد بود.