شناسهٔ خبر: 73511 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی:

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به سود عملیاتی رسید

شهرام آدم نژاد نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور مجامع، از عبور شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» از نقطه سر به سر خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی های صورت گرفته در شرکت هما، این شرکت به‌رغم هزینه‌های ثابت بالا و تحریم‌های ظالمانه، از نقطه سر به سر عبور کرد و توانست به سود عملیاتی برسد.

شهرام آدم نژاد، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: بهبود عملکرد شرکت در حوزه های اصلی کسب و کار شامل فروش بلیت مسافر و بار، خدمات زمینی، خدمات فنی و مهندس، کیترینگ و ...، استفاده کارامدتر از منابع انسانی و فیزیکی، کنترل هزینه‌ها و استفاده بهتر از هزینه ‌های ثابت از جمله عوامل تاثیرگذار در بهبود عملکرد شرکت بود.

وی ادامه داد: در این سطح از سودآوری، کارکرد اهرم‌های عملیاتی شرکت شروع شد که این اقدام فرصتی طلایی در راستاس جهش سودآوری‌های آتی شرکت محسوب می‌شود.

آدم نژاد افزود: پیش‌بینی می‌شود با انجام برنامه‌ های توسعه ناوگان هما در سال ۱۳۹۸ و افزایش درآمدهای فروش شرکت، روند سودآوری شرکت رشد چند برابری داشته باشد. 

گفتنی است: جلسه مجمع عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در گزارش عملکرد منتهی به سال ۱۳۹۷ روز ۱۳ مهر ۱۳۹۸ برگزار شد.