شناسهٔ خبر: 73568 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات اجرایی قطعه سوم پروژه تعریض و بهسازی محور خوی به چایپاره

كلنگ زني مراسم کلنگ‌زنی قطعه‌ سوم پروژه تعریض و احداث محور خوی- حمزیان- چایپاره به طول ٧کیلومتر و۵۵ متر با حضور مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، نماینده مردم شهرستان خوی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی،   سیدمحسن حمزه‌لو در این مراسم درخصوص اهمیت این پروژه اظهار کرد: طرح تعریض و بهسازی محور خوی به چایپاره نقش کلیدی در کاهش آمار تصادفات جاده‌ای شهرستان خوی دارد و همچنین با اجرای این طرح،  مسافت ارتباطی شهرستان خوی با چایپاره به طول ٢۵کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اعتبار قطعه سوم پروژه تعریض و بهسازی محور خوی به چایپاره را ۱٨٨ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: عملیات راهسازی در این پروژه با مشخصات راه اصلی شامل: تخریب آسفالت موجود، خاکبرداری، ابنیه فنی، زیرسازی و آسفالت در دو لایه اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: مطالعات قطعه اول پروژه تعریض و احداث محور خوی- حمزیان- چایپاره به طول ٢٣ کیلومتر و ٨٠٠ متر و قطعه دوم به طول ١٠ کیلومتر به پایان رسید.

محور وی- حمزیان- چایپاره به طول ۴١کیلومتر و ٨٠٠ یکی از جاده‌های کوهستانی و برفگیر شمال آذربایجان‌غربی است.