شناسهٔ خبر: 73570 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون بازآفرينی شهری استان اصفهان در نمايشگاه صنعت ساختمان عنوان كرد

طرح جامع اقدام ملی مسكن، فرصتی مناسب برای ورود به صنعتی‌سازی ساختمان است

نشست معاون بازآفريني شهري استان اصفهان در نمايشگاه صنعت ساختمان گفت: يكي از مقوله هايي كه در جهان و در بخش ساختمان سازي بسيار حائز اهميت است بحث بهينه سازي مصرف انرژي است كه با ورود به صنعتي سازي اين مهم اجرايي مي گردد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره كل راه وشهرسازي استان اصفهان، ايمان طاهر با حضور در نشست خبري بيست و دومين نمايشگاه بين المللي جامع صنعت ساختمان كه با حضور جمعي از صاحب نظران اين صنعت و  اصحاب رسانه در محل ساختمان شركت نمايشگاههاي بين المللي اصفهان برگزار شد گفت: در صنعتي سازي ساختمان دچار عقب افتادگي هستيم.

معاون مسكن وبازآفريني شهري اداره كل راه وشهرسازي استان اصفهان در ابتدا وجود منابع مالي، نيروي انساني، ماشين آلات و مصالح ساختماني را به عنوان چهار عنصر مهم در ساختمان سازي عنوان كرد و گفت: بايد سالانه ۱۰ درصد به ساخت و سازهاي صنعتي اضافه شود كه متاسفانه اين كار انجام نشده و هنوز در كشور در نسل سوم صنعت ساختمان باقي مانده و سيستم سنتي سازي را ادامه مي دهيم.

وي اظهار داشت: يكي از مقوله هايي كه در جهان و در بخش ساختمان سازي بسيار حائز اهميت است بحث بهينه سازي مصرف انرژي است كه اين انرژي صرفا در ساختمان نيست بلكه در توليد مصالح ساختماني است و اتلاف مصالح ساختماني به روش سنتي سازي بسيار زياد و هنوز قدرت بازيافت مصالح وجود ندارد و حال آنكه با ورود به صنعتي سازي بخش مهمي از اين موارد برطرف مي شود.

تنها توليد مصالح نوين براي توليد ساختمان به روش صنعتي سازي كمك نمي كند بلكه سيستم و روش توليد نيز بايد تغيير كند تا بتوانيم شاهد ساخت يك ساختمان نوين با مصرف انرژي بسيار پائين باشيم.

وي با توجه به لزوم كنار گذاشتن سنتي سازي در كشور طي سه، چهار سال آينده بيان داشت:  طرح جديد وزارت راه و شهرسازي با عنوان طرح اقدام ملي ساخت مسكن  كه در آن ۴۰۰ هزار واحد مسكوني در سطح كشور احداث مي گردد فرصت مناسبي است براي ورود به صنعتي سازي تا توليد كنندگان به سمت روش نوين ساختمان و صنعت ساختمان پيش روند .

طاهر در پايان به تعداد واحدهاي در برنامه طرح اقدام ملي توليد مسكن در سطح استان اصفهان اشاره داشت و گفت: احداث ۷۰ هزار واحد مسكوني در سطح استان اصفهان در برنامه طرح جامع اقدام ملي وجود دارد كه ۴۰ هزار واحد آن در سه شهر جديد استان و مابقي در ديگر شهرهاي استان احداث خواهد شد و اين توليد انبوه مسكن مي تواند نقش مهمي در صنعتي سازي داشته باشد.

گفتني است: نمايشگاه جامع صنعت ساختمان با حضور ۱۳۵ شركت از ۱۰ استان كشور از ۱۸ تا ۲۱ مهرماه ۱۳۹۸ از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل نمايشگاه بين‌المللي اصفهان برگزار خواهد شد.