شناسهٔ خبر: 73592 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رییس پلیس فرودگاه های کشور خبر داد:

خريد و تامين تجهيزات جديد امنيتی و نظارتی فرودگاه‌ها/ راه‌اندازی پليس گمرک در فرودگاه امام خمينی(ره)

حسن مهری فرمانده پليس فرودگاه‌های کشور از خريد تجهيزات جديد امنيتی و نظارتی فرودگاه‌ها خبر داد و گفت: اميدواريم که با تامين تجهيزات به روز دنيا شاهد بی‌نيازی به بازرسی‌های بدنی و استفاده از سيستم‌های کنترل نامحسوس در فرودگاه های کشور باشيم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ حسن مهری با اعلام این خبر عنوان کرد: دغدغه و ماموریت اصلی  پلیس فرودگاه های کشور تامین امنیت مسافران است. پلیس فرودگاه های کشور علاوه بر تامین نظم، وظیفه مبارزه با حمل مواد مخدر و نیز قاچاق کالا و ارز از طریق مسیرهای هوایی را بر عهده دارد و عملکرد موفقی در این حوزه داشته است.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور از راه اندازی پلیس گمرک در فرودگاه امام خمینی(ره) در هفته نیروی انتظامی خبر داد و افزود: راه اندازی پلیس گمرک در تسهیل انتقال بار در فرودگاه نقش موثری دارد.

وی همچنین از حمایت های مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در تامین تجهیزات امنیتی و نظارتی فرودگاه ها قدردانی کرد و گفت: اخیرا تجهیزات امنیتی جدیدی برای فرودگاه ها خریداری شده که به زودی به آنها اختصاص داده خواهد شد. امیدواریم که با تامین تجهیزات به روزدنیا شاهد بی نیازی به بازرسی های بدنی و استفاده از سیستم های کنترل نامحسوس در فرودگاه های کشور باشیم.

فرمانده پليس فرودگاه هاي کشور همچنین از توفيق در افزايش کشفیات مواد مخدر و نيز رشد  کشف قاچاق کالا و ارز در فرودگاه هاي کشور طي شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

مهری از پلیس فرودگاه به عنوان پلیس و خادم شبانه روزی مردم ایران یاد کرد و افزود: پلیس فرودگاه در فرودگاه های دارای مسافر خود را مسوول اصلی امنیت و حفظ جان مسافران و نیز نگهبان تجهیزات کمک ناوبری می داند و حتی در فرودگاه بدون مسافر نیز حافظ دایمی تجهیزات ناوبری است.