شناسهٔ خبر: 73607 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در قزوین همزمان با سراسر کشور

آزمون نظام مهندسی رییس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی ساختمان قزوین گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان پنج شنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ مهرماه همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد عبدالرزاقی با اعلام این خبر گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان برای مهندسان هفت رشته و با حضور ۲۷۹۷ نفر  شامل ۷۷۲ نفر زن و ۲۷۹۷ نفر مرد در استان قزوین همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

وی افزود: این آزمون که روز پنج شنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ مهرماه برگزار خواهد شد فقط برای شرکت مهندسان و در هفت رشته مهندسی عمران، معماری، مکانیک، برق، نقشه برداری، ترافیک و شهرسازی برگزار می شود و کاردانان و معماران تجربی در این آزمون شرکت نمی کنند.

عبدالرزاقی گفت: این آزمون به منظور اخذ صلاحیت نظارت، طراحی، اجرا و محاسبات می باشد و کسانی که حداقل ۵۰ درصد نمره آزمون را کسب نمایند در این آزمون پذیرفته خواهند شد.

رییس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی ساختمان افزود: در حال حاضر تعداد اعضای نظام مهندسی ۹۹۸۵ نفر می باشد که ۵۳۵۵ نفر از این تعداد فاقد پروانه اشتغال به کار می باشند.

وی بیان داشت: آزمون ورود به حرفه مهندسان سه سال پس از اخذ مدرک مهندسی از متقاضیان اخذ میشود و پذیرفته شدگان آن در صورت داشتن شرایط مورد نیاز، می توانند از اداره کل راه و شهرسازی استان درخواست اخذ پروانه اشتغال به کار داشته باشند.