شناسهٔ خبر: 73617 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی صدهزار تن کالا در شهرستان مشگین شهر

کامیون رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهر گفت: در ۶ ماهه نخست امسال صدهزار تن کالا و بار در شهرستان مشگین شهر جابه جا شده است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل، فرج پوربا بیان اینکه این میزان کالا توسط ۷ هزار وسیله نقلیه جهت مصرف عموم به سطح استان و استان های همجوار حمل شده است افزود: ۶ شرکت حمل ونقل کالا بار ومسافر در شهرستان مشگین شهر درحال فعالیت است.

وی عمده کالاهای جابه جا شده را انواع محصولات کشاورزی و باغی برشمرد و گفت: در مدت یاد شده بیش از دو میلیون و۴۹۶ هزار و ۹۹۰ وسیله نقلیه در محورهای سه راهی لاهرود به مشگین شهر و اهر- مشگین شهر تردد کرده اند.

رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهرهمچنین  در ۶ ماهه امسال از جابه جایی ۱۴۶ هزار نفر مسافر در این شهرستان خبرداد و تصریح کرد:این تعداد مسافر نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۷/۳ درصد رشد نشان می دهد.

فرج پور با بیان اینکه در جهت حفاظت وصیانت از حریم راه ها از ۱۸۲ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت وساز غیر مجاز در شهرستان مشگین شهر جلوگیری شده است اظهار کرد: تا کنون صد مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ ۲۵مورد پیشگیری وبا حکم قضایی ۱۲ مورد تخریب صورت گرفته همچنین ۷۰ مورد مجوز ساخت و ساز نیز در شش ماهه امسال صادر شده است.

وی جلوگیری از تجاوز به حریم راه و ساخت و ساز غیر مجاز را ازوظایف مهم راهداران و خطوط قرمز راهداری برشمرد و گفت:با فعالیت گشت های راهداری در محورهای مواصلاتی شهرستان مشگین شهر ۴۵ عدد تابلو و بنر غیر مجاز نیز از سطح جاده های این شهرستان برچیده شده و با متخلفان این حوزه بصورت قانونی و قاطعانه برخورد می شود.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهر نصب ۴ دستگاه نرده پل ،تعمیر ۶ دستگاه ابنیه فنی، پاکسازی و علف چینی ۵۰ دستگاه قرنیز پل و رنگ آمیزی ۷۵۰ متر از سرعتکاهها را از اقدامات مهم راهداران این شهرستان در ۶ ماهه امسال برشمرد و افزود:راهداران زحمتکش شهرستان مشگین شهر در جهت ارتقای ایمنی راه  ۱۴۰ کیلومتر از افتادگی شانه راه را اصلاح و ۱۱۵ عدد مخروط ایمنی و هدایت کننده در سطح جاده های این شهرستان نصب کرده اند.