شناسهٔ خبر: 73632 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اختصاص ۷۵ درصد ظرفیت ناوگان مسافربري جاده‌ای کرمان به اربعین

اتوبوس زائران مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده‌ای استان كرمان در نشست ستاد اربعين استان گفت: در مصوبه‌ای که ستاد مرکزی اربعین در سوم مهرماه امسال ارسال کرد، حداقل ۷۵ درصد ظرفیت ناوگان حمل و نقل باید به اربعین اختصاص داده شود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده ای استان كرمان، سيدعلي حاج سيدعليخاني اظهار داشت: از ۲۳ محرم تا ۶ صفر سال گذشته ۹۰۶ نفر مسافر به مرز شلمچه داشته‌ایم اما در مدت مشابه سال جاری این رقم به  ۷ هزار و ۳۰۰ نفر رسیده یعنی تاکنون هشت برابر افزایش یافته است.

وي تصريح كرد: در مرز مهران سال گذشته در همین بازه زمانی ۷۷۴ نفر مسافر از کرمان به مرز مهران داشته‌ایم که این رقم در سال جاری به ۴ هزار و ۴۰۰ نفر رسيده و ۶ برابر افزایش داشته‌ایم.

حاج سيدعليخاني با اشاره به اینکه ۵۰۰ اتوبوس برای جابه‌جایی زائران استان کرمان اختصاص داده شده است، گفت: با توجه به روند رو به افزایش تعداد زائران اربعین استان کرمان پیش‌بینی می‌شود که ۷۰۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران استان کرمان نیاز داشته باشيم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده اي استان کرمان يادآور شد: سال گذشته بدون اینکه مشکلی برای سرویس‌های عادی ایجاد شود بحث اربعین را پوشش دادیم و از ۵۰۰ دستگاه اتوبوس ،تعداد ۳۵۰ دستگاه را به حمل و نقل اربعین اختصاص دادیم اما امسال مجبوریم، ۵۰۰ دستگاه را به اربعین اختصاص دهیم و در صورت روند افزايش زائرين باید خیلی از سرویس‌های داخلی را تعطیل کنیم.

حاج سيدعليخاني با اشاره به اينكه طرح اربعين از ۱۰ مهر ماه شروع شده و تا ۲۹ که بازگشت مسافران از مراسم پیاده‌روی اربعین است به پايان می‌رسد، افزود: تاکنون حدود ۱۱ هزار نفر مسافر از طریق حمل و نقل اتوبوسی به مرز انتقال داده شده است.