شناسهٔ خبر: 73635 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تسطیح و رگلاژ راه خاکی و شنی ۵۲ روستا در شهرستان کوثر اردبیل

لکه گیری رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای کوثر از تسطیح و رگلاژ راه شنی و خاکی ۵۲ روستا به طول ۱۹۰ کیلومتر در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل، آزاد در بازدید از محورگیوی - خلخال با اشاره به اینکه بهسازی راههای روستایی در دستور کار راهداران شهرستان کوثر قرار گرفته است، گفت: راهداران زحمتکش شهرستان کوثر با توجه به فرا رسیدن فصل سرما ۳ کیلومتر از راه روستایی باغچه جیق را رگلاژ کرده و همچنین ۱۰ کیلومتر از راه روستایی الو _  النکش با ۴ هزار مترمکعب مصالح در قالب طرح ملی ابرار در حال اجرا و بهسازی است.

وی افزود: در ۶ ماهه امسال راهداران زحمتکش شهرستان کوثر راه ۴ روستا را که به علت وقوع سیلاب مسدود شده بود بازگشایی و رفع انسداد کردند.

آزاد تکمیل ۲ هزار کیلومتر از رمپ‌های ورودی و خروجی سه راه فاراب را با پخش رگلاژ، آبیاری و کمپکت مصالح یاداور شد و تصریح کرد: راهداران شهرستان کوثر با تلاش شبانه روزی و با بکارگیری ۶۱۵ تن اسفالت سرد و گرم محورهای مواصلاتی این شهرستان را لکه گیری کردند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر لق گیری سنگ های سست از ترانشه را در محور اردبیل سرچم باهدف ارتقای ایمنی محور ،ایجاد واصلاح ۹ عدد سرعت کاه و اصلاح خط کشی ۶۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این شهرستان را از اقدامات مهم راهداری شهرستان کوثر در مدت یاد شده برشمرد.

وی با بیان اینکه راهداری شهرستان کوثر مسئولیت نگهداری ۵۲۰ کیلومتر از راه های ارتباطی این شهرستان را برعهده دارد گفت:از این مقدار ۱۹۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی، ۲۰۰ کیلومتر راه اسفالته روستایی و ۱۳۰ کیلومتر راه شنی و خاکی می باشد که راهداران این شهرستان بصورت شبانه روزی در جهت صیانت از این سرمایه های ملی درحال تلاش و فعالیت هستند.