شناسهٔ خبر: 73645 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه وشهرسازی:

۲۰ کیلومتر از محور بیرجند- قائن تا اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد/ پیشرفت ۷۰ درصدی ۵۰ کیلومتر باقیمانده

خادمی معاون وزیر راه وشهرسازی در بازدید از اولین محور در دست بهره‌برداری با روسازی بتنی کشور گفت: ۵۰ کیلومتر باقیمانده محور بیرجند- قائن از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار است و ۲۰ کیلومتر آن تا پایان امسال و اردیبهشت سال آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، خیراله خادمی در سفر به خراسان جنوبی از محور بیرجند- قائن به عنوان اولین پروژه با روسازی بتنی بازدید کرد و گفت: این بازدید به منظور بررسی‌ وضعیت این نوع از روسازی که مدت دو سال در این محور زیر عبور ترافیک قرار دارد صورت گرفته است تا نقاط قوت و ضعف آن شناسایی و تجربه‌ آن در پروژه‌های بعدی مورد استفاده قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی احداث باند دوم محور بیرجند- قائن را یکی از اولویت‌های شرکت در حوزه راهسازی برشمرد و افزود: این محور بخشی از کریدور سراسری جنوب- شمال شرق کشور است و بندر چابهار را از طریق زاهدان و  بیرجند به مشهد مقدس و کشورهای آسیای میانه  متصل می‌کند.

وی ادامه داد: این محور ۱۰۰ کیلومتر طول دارد و هم ‌اکنون ۵۰ کیلومتر از این مسیر به صورت چهارخطه زیر عبور ترافیک قرار دارد.

خادمی تصریح کرد: بخش‌های باقیمانده پروژه با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال اجرا است و با توجه به اهمیت این محور در ترانزیت کالا و مسافر مقرر شد ۵۰ کیلومتر باقیمانده در دولت دوازدهم تکمیل شود  که از این میزان ۲۰ کیلومتر تا پایان امسال و اردبیهشت سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.