شناسهٔ خبر: 73677 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاري چهارمین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان

جلسه سيستان چهارمین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با حضور حسینی رئيس مرکز حراست وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، چهارمین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی  با حضور حسینی رئيس مرکز حراست وزارت متبوع و هیئت همراه، مدیران سازمانها و ادارات تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان در محل دفتر مدیر کل راه و شهرسازی برگزار شد.

در این جلسه اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان اهمیت تشکیل شورا و بازخوردهای آن در حوادث اخیر ریلی را بیان كرد و افزود: اگر همدلی و تعامل بین دستگاهی نبود سرعت امداد رسانی و کمک رسانی در این سانحه میسر نبود.

کمبود اعتبار به عنوان یک مشکل اساسی دغدغه كلي مديران

مدیران و رؤسای سازمانهاي تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان با بیان موضوعات حوزه کاری امسال و مشکلات و موانع موجود در خصوص بخش جاده ای و پائین بودن سطح برخورداری استان از سرانه بزرگراهی، راههای روستائی آسفالته و فاصله دار بودن نسبت به میانگین کشوری و معضلات قاچاق سوخت و سرقت علائم به دلیل فقر و بیکاری که باعث تحمیل خسارت غیر قابل جبران به اقتصاد، بالا رفتن تصادفات جاده ای و تبعات اجتماعی در استان را به دنبال دارد مطرح کردند و از کمبود اعتبار به عنوان یک مشکل اساسی نام بردند.

همچنين در اين جلسه حسینی رئيس مرکز حراست وزارت متبوع با تأکید بر تسریع در انتخاب زمین براي اقدام ملی مسکن و تعهد وزارت راه و شهرسازی براي ساخت۴۰۰ هزار واحد مسکونی ظرف ۲ سال اشاره و تاكيد كرد اقدامات بخش ریلی  و همچنین راهداری و راه های روستایی در حداقل زمان ممکن به نتيجه برسند.

 وي همچنين بر مبارزه مدیران با فساد اداری و تسلط  بر زیر مجموعه با مدیریت علمی، تجربی، هنری  را از واجبات برشمرد.

در پايان جلسه مجموع نظر همه اعضاء بر تعامل و همکاری در زمینه ورود و تردد زائران پاکستانی و افغاني براي عزیمت به عتبات عالیات مثبت و تقاضای همکاری و تلاش جهت سلامت این کاروانها در رفت و همچنین در برگشت را خواستار شدند.

بازدید رئیس مرکز حراست وزارت راه و شهرسازی از محل حادثه خروج قطار از ریل زاهدان

حسینی رئیس مرکز حراست وزارت راه و شهرسازی  به اتفاق اکبری مدیر کل راه و شهرسازی و مدیر کل راه آهن  جنوب شرق از محل حادثه خروج قطار از ریل بازدید كرد.

مدیر کل راه و شهرسازی و رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان گفت: در این بازدید مدیر کل راه آهن گزارش کاملی  از نحوه  خروج واگنها از ریل، نحوه امداد رسانی و مدیریت بحران را به ایشان ارائه كرد.

حسینی پس از دریافت اطلاعات میدانی از حضور به موقع مردم روستای شورو و کمک رسانی به حادثه دیدگان قدردانی و از فوت ۴ نفر از هموطنانمان ابراز تأسف کرد.