شناسهٔ خبر: 73689 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیاردی برای دسترسی ریلی و جاده‌ای بنادر در پسکرانه / رشد ۲۴ درصدی واردات و ۶ درصدی صادرات غیرنفتی در نیمه نخست سال ۹۸

محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال این است که دسترسی بنادر تجاری کشور به سایر شقوق حمل‌ونقل با منابع و سرمایه‌گذاری‌های سازمان بهبود و ارتقا یابد.

محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی مبنی بر همکاری این سازمان با راه‌آهن و شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور برای توسعه زیرساخت‌های ترانزیتی متصل به بنادر، اظهار داشت: در جلسه‌ای که خدمت مقام عالی وزارت بودیم و در گزارش ارائه‌شده به ایشان، به دنبال دسترسی بنادر تجاری کشور به سایر شقوق حمل‌ونقل با منابع سازمان بنادر و دریانوردی و سرمایه‌گذاری برای بهبود و ارتقا هستیم.

وی ادامه داد: در این زمینه به‌صورت مشخص دسترسی بندر تجاری چابهار به پسکرانه در حوزه جاده‌ای و دسترسی به ریل یکی از برنامه‌های این در دست اقدام سازمان است. همچنین بهسازی مسیر دسترسی به بندر شهید رجایی، ایجاد دسترسی جاده‌ای برای بندر تجاری بوشهر، کمربندی بندر امام و بهبود دسترسی جاده‌ای این بندر بخش دیگر از برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی است. در بنادر شمال کشور هم بحث جاده دسترسی به بنادر نوشهر و امیرآباد هم جزو برنامه‌های سازمان است.

وی افزود: در این خصوص مجموع پروژه‌ها برای توسعه زیربناهای حمل‌ونقلی بنادر کشور که در حال مطالعه بوده و اجرا شده و یا اینکه اجرا خواهد شد حدود ۱۰۰۰میلیارد تومان است که از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی خواهد بود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص عملکرد شش ماه ابتدایی سال ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تصریح کرد: در شش ماه ابتدایی امسال خوشبختانه شاهد روند روبه رشد فعالیت‌های تخلیه و بارگیری در بنادر تجاری کشور هستیم. این میزان بالغ بر ۷۶ میلیون تن تخلیه و بارگیری بوده که از این میزان حدود ۱۶ میلیون تن واردات غیرنفتی و حدود ۲ برابر این میزان یعنی ۲۷ میلیون تن صادرات غیرنفتی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در زمینه واردات غیرنفتی ۲۴ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل را شاهد هستیم و در زمینه صادرات غیرنفتی هم حدود ۶ درصد رشد عملکرد بنادر تجاری کشور بوده است.