شناسهٔ خبر: 73731 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سهولت و تسریع در رفت و آمد روستاییان با اجرای "طرح ملی ابرار"

راه روستايي مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران به مناسبت روز روستا گزارشی از اجرایی شدن "طرح ملی ابرار" و اقدامات قابل توجهی که در سطح راههای روستایی توسط راهداری این اداره كل اجرا شده است مطرح کرد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران ، حیدر نوروزی با بیان اینکه راههای روستایی و فرعی استان تهران همانند محورهای شریانی از اهمیت بسزایی برخوردار است ، نگهداری و توسعه این مقوله هم حائز اهمیت است.

وجود ۲۰۰۰ كيلومتر راه روستایی و فرعی در استان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران خاطر نشان کرد: حدود ۲۰۰۰کیلومتراز راههای استان مربوط به راههای روستایی و فرعی است که این راهها یکی از مهمترین خدمات زیر بنایی است و نقش و جایگاه ویژه ای در توسعه مناطق روستایی ایفا می کند، به طوری که از آن به عنوان شریان حیاتی هرمنطقه یاد می شود .

وي تصریح کرد: جاده ها علاوه بر حمل تولیدات زراعی، عامل اصلی جابه جایی مسافران و پیوند دهنده مناطق روستایی و شهرها هستند که این امر باعث می شود برنامه ریزی مهمی درراه های روستایی و فرعی داشته باشیم .

نوروزي یادآور شد : با شروع  "طرح ملی ابرار" در استان تهران با همت راهداری این اداره کل تا پایان امسال  ۲۵کیلومتر شامل شش روستا در فیروزکوه و یک روستا در دماوند در راستای "طرح ملی ابرار" تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

بهره مندي ۳۰۰خانوار از راه روستایی مناسب

وی ادامه داد: با اتمام ساخت و تکمیل راه روستایی اوچونک دماوند که به طول هشت کیلومتر است ۳۰۰خانوار از راه روستایی مناسبی برخوردارخواهندشد.

نوروزی در خصوص اقدامات انجام شده ابراز امیدواری کرد و گفت: امید است مقدار راه روستایی هدف گذاری شده تا پایان امسال در قالب احداث یا تکمیل ، عملیاتی و مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده استان تهران در پایان از کلیه عوامل و دست اندرکاران، خصوصا راهداران که در این راستا به صورت شبانه روزدر محورها وراههای روستایی درحال فعالیت و خدمت به مردم هستند تشکر و قدردانی کرد.