شناسهٔ خبر: 7374 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

تاکید بر بازگشت به هویت ایرانی اسلامی برای تحقق ایران‌شهر

آخوندی درجمع خبرنگاران وزیر راه و شهرسازی با اشاره به داد و ستد طرح‌های شهری بر لزوم پایبندی به قانون تاکید کرد و گفت: برای تحقق ایران‌شهر نیازمند بازگشت به هویت ایرانی اسلامی هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی  ۲۸ اردیبهشت ماه در حاشیه همایش هویت ایرانی اسلامی در معماری و شهرسازی در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه‌های حوزه وزارتی خود برای ساماندهی به وضعیت ساختمان‌سازی و معماری با هویت ایرانی اسلامی اظهار کرد: ایران در سنوات گذشته دچار فروریختگی‌های فراوان و محل داد و ستد سوداگران و مدیران تاجرمسلک شد؛ به همین خاطر نیز برای بازگشت به سرزمینی دلنشین با سرزندگی‌های پیشین نیازمند بازگشت به هویت ملی و ایرانی اسلامی هستیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: برای دستیابی به هویت ایرانی اسلامی از یک سو نیازمند توجه به جنبه‌‌های آموزشی و از سوی دیگر فرآیند اجرایی هستیم؛ به همین خاطر این همایش با کمک استادان دانشگاهی و مدعو برای مطرح شدن این اندیشه تشکیل شد.

آخوندی همچنین در مورد ساخت‌و‌سازهای غیراصولی در سطح شهرها گفت: این اقدامات اداری نبوده و بیشتر فرهنگی به شمار می‌روند. بخشی از ساخت‌و‌سازهای غیراصولی به بن‌مایه‌های فرهنگی برمی‌گردد.

وی مشکل عمده ساختمان‌سازی در شهرهای بزرگ را نادیده گرفتن طرح‌های شهری دانست و افزود: طرح‌های شهری در گذشته قابل داد و ستد بودند که مخل انضباط شهری شدند. اگر طرح‌های شهری بتوانند انضباط شهری پیدا کرده و داد و ستد نشوند انضباط شهری محقق می‌شود. /

برچسب‌ها:

نظر شما