شناسهٔ خبر: 73748 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

گزارش مدیر کل هواشناسی گیلان در جلسه ستاد مدیریت بحران استان ارائه شد

جلسه گيلان در جلسه ستاد مدیریت بحران استان گیلان مدیر کل هواشناسی استان به ارائه گزارش سال زراعی ۹۸-۹۷ و وضعیت میزان دما وبارش طی سال گذشته در استان پرداخت.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عموی اداره کل هواشناسی استان گیلان، در این جلسه که با حضور استاندار گیلان ، فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرائی و مدیریتی استان و اصحاب رسانه برگزار شد ، محمد دادرس گزارشی از وضعیت آب وهوای استان در سال زراعی ۹۸-۹۷، قانون جدید مدیریت بحران و نقش و جایگاه هواشناسی به صورت پاور پوینت ارائه كرد.

دادرس با اشاره به مخاطرات طبیعی وجوی ، بیان کرد که در استان گیلان ۵۴ اطلاعیه و۲۷ اخطاریه در طی سال زراعی گذشته صادر شده و از طرق مختلف مانند پیامک به بیش از ۱۴۰ نفر از مدیران و مسؤلان مدیریتی واجرایی استان وهمچنین از طریق صدا وسیما وشبکه های اجتماعی ملی در زمان مناسب جهت آمادگی ، اطلاع رسانی شده و استان گیلان  با بارش ۱۰۸۸میلیمتر در طی این مدت بیشترین میزان باران را در کشور داشته است. 

مدیر کل هواشناسی، استان گیلان را به عنوان یکی از استانهای پر مخاطره در کشور بر شمرد که آمارهای موجود در خصوص بروز بارشهای سنگین وپر حجم در مدت کوتاه، سیل، سرمازدگی و...گواه بر این مطلب است.

این مقام مسؤل در ادامه ضمن اعلام برخی مشکلات و چالشهای پیش روی اداره کل هواشناسی استان گیلان آمادگی این اداره کل و کارکنان آن را در راستای تحقق اهداف سازمان واطلاع رسانی بموقع در زمانهای مناسب را به مردم ومسؤلین حقیقی وحقوقی در هر زمان اعلام کرد. 

برچسب‌ها: