شناسهٔ خبر: 73775 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۸ و ۱۹ مهرماه آزمون ورود به حرفه مهندسان در استان تهران همراه با همه استان‌های کشور

آزمون نظام مهندسی رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در تاریخ ۱۸ و ۱۹ مهرماه امسال در استان تهران خبر داد و افزود: این آزمون همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان تهران ، محمد عبدالملکی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در اجرای آئین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، آزمون ورود به حرفه مهندسان در تاریخ ۱۸ و ۱۹ مهرماه جاری بیش از ۱۷۵ هزار نفر در کل کشور شرکت می‌کنند که این میزان یک پنجم داوطلبان یعنی بالغ بر ۳۴ هزار نفر در استان تهران هستند.

وی افزود: رشته‌های مرتبط با این آزمون شامل معماری( طراحی ، نظارت و اجرا) ، شهرسازی، عمران (نظارت محاسبات و اجرا) ، تاسیسات مکانیکی( طراحی و نظارت) تاسیسات برقی ( طراحی و نظارت) ، نقشه برداری و ترافیک است.

رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان در پایان خاطرنشان کرد: قبولی در آزمون ورود به حرفه یکی از شرایط اخذ پروانه اشتغال بوده و متقاضیان در صورت قبولی در آزمون و احراز سایر شرایط مشخص شدهدر قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان موفق به اخذ پروانه اشتغال به کار خواهند شد.