شناسهٔ خبر: 73788 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

روز جمعه انجام می‌شود؛

بازدید وزیر راه و شهرسازی از روند برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در دانشگاه علم و صنعت ایران

بازدید وزیر راه به همراه سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارتخانه روز جمعه ۱۹ مهرماه در دانشگاه علم و صنعت حضور یافته و از روند برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان بازدید می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: در اجراي قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان آزمون ورود به حرفه برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی در هفت رشته مهندسی روزهای ۱۸ و ۱۹ مهر در ۹۳ حوزه به طور هماهنگ و همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

هفت رشته آزمون شامل عمران در سه صلاحیتِ محاسبات و نظارت و اجرا، معماری در سه صلاحیتِ طراحی، نظارت و اجرا، شهرسازی، ترافیک، نقشه برداری، تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی در دو صلاحیتِ طراحی و نظارت است. در آزمون، ۴۰ هزار و ۴۴۳ نفر خانم و ۱۳۵ هزار و ۳۴۴ نفر آقایان شرکت کرده‌اند که نسبت ۲۳ به ۷۷ درصدی را تشکیل داده‌اند.

رشته عمران در صلاحیت نظارت با ۳۸ هزار و ۸۷۲ نفر بیشترین شرکت کننده را دارد که ۲۲ درصد از شرکت کنندگان را به خود اختصاص داده است. ترافیک نیز با ۴۰۵ نفر کمترین شرکت کننده را به خود اختصاص تخصی داده است. همچنين استان تهران با ۳۴ هزار و ۳۶۱ نفر بیشترین تعداد شرکت کننده را در کل کشور دارد.

محمد اسلامي وزير راه و شهرسازي و محمود محمودزاده سرپرست معاونت مسكن و ساختمان ساعت ۹:۳۰ صبح روز جمعه ۱۹ مهرماه از برگزاري آزمون صلاحيت حرفه‌اي مهندسان در يكي از محل‌هاي برگزاري آزمون واقع در دانشگاه علم و صنعت واقع در  تهران، رسالت، خیابان هنگام، خیابان دانشگاه، بازديد خواهند كرد.