شناسهٔ خبر: 73793 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با معاون مسافری راه‌آهن:

ظرفیت‌های خالی قطارهای ویژه اربعین تا امروز اعلام شد

میر حسن موسوی معاون مسافری شرکت راه‌آهن ظرفیت‌های خالی قطارهای ویژه اربعین بر اساس آخرین آمار بدست آمده را اعلام کرد.

میرحسن موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت‌های خالی برای جابجایی زائران اربعین حسینی از طریق حمل‌ونقل ریلی اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار بدست آمده، ظرفیت قطارهای مسیر راه‌آهن جنوب تا بیست و چهارم در مسیر راه‌آهن کرمانشاه تا بیست و یکم و برای ایام بازگشت نیز از بیست و سوم تا بیست و نهم مهرماه تکمیل شده است.

وی افزود: اما از بیست و دوم مهرماه به بعد در مسیر تهران-کرمانشاه و در مسیر همدان برای باقی ایام به غیر از تاریخ‌های فوق‌الذکر ظرفیت خالی تا این لحظه وجود دارد و زائران محترم می‌توانند از طریق مراکز فروش و سایت‌های مجاز نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.

معاون مسافری شرکت راه‌آهن با بیان اینکه «دو دوره پیش ‌فروش بلیت قطارهای ویژه اربعین تا کنون انجام شده است» یادآور شد: اولین دور پیش فروش بلیت قطارهای ویژه اربعین از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه سوم مهرماه و دومین دور آن روز یکشنبه چهاردهم مهرماه به صورت آنلاین و مراکز مجاز صورت گرفت.

موسوی خاطرنشان کرد: برای سفرهای ریلی ویژه ایام اربعین حسینی امسال ۵۴ رام قطار روزانه طی ۱۵ روز در قالب ۸۵۸ رام معادل ۴۳۶ صندلی در نظر گرفته شده  که نسبت به مدت مشابه سال قبل در شاخص تعداد قطار ۴۳ درصد و در شاخص ظرفیت صندلی ایجادی ۴۷ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به مسیرهای ایجادی برای جابجایی زائران اربعین حسینی اظهار داشت: مسیرهای قم-خرمشهر، قم-کرمانشاه، تهران-همدان، اهواز-شلمچه، اصفهان-کرمانشاه برای مسافران داخلی و مسیر زاهدان-خرمشهر برای جابجایی زائران کشور پاکستان ایجاد شده است.

معاون مسافری راه‌آهن در ادامه بیان داشت: مقرر شد قطارهایی که به مقصد اهواز سیر می‌کنند به مقصد ایستگاه خرمشهر ادامه سیر دهند. همچنین قطار اتوبوسی خرمشهر_شلمچه به صورت ۲۴ ساعته و رایگان برای ایام پیک سفرهای اربعین در نظر گرفته شده است.