شناسهٔ خبر: 73823 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در گفت وگو با خبرنگاران:

احداث ١٨٠ هزاواحد طرح اقدام ملی آغاز شد / صلاحیت حرفه ای مهندسان رابطه مستقیمی با بهبود کیفیت ساخت و ساز دارد/ الزامات مهندسی در ساخت و سازها اعمال می شود

محمد اسلامی خنده محمد اسلامی با اشاره به اینکه کار ساخت ١٨٠ هزار واحد طرح اقدام ملی آغاز شده است، گفت: طرح اقدام ملی مسکن جذابیت های فراوانی دارد و هم اکنون کار احداث واحدهای مسکونی برای جامعه هدف یعنی اقشار متوسط و کم درآمد آغاز شده است.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز در حاشیه بازدید از آزمون حرفه ای مهندسی در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد: آزمون ورود به حرفه مهندسی در کشور بر اساس قانون سالانه ۲ مرتبه در ۷ رشته تخصصی و با حضور ۳۰۰ هزار نفر برگزار می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که امسال ۱۷۵ هزار نفر در آزمون ورود به حرفه مهندسی شرکت کرده‌اند ارائه صلاحیت حرفه‌ای را نیازمند برگزاری آزمون حرفه‌ای عنوان کرد.

وی تصریح کرد: آزمون کمک می‌کند تا افراد با صلاحیت انتخاب شوند.

اسلامی با بیان این مطلب که در برگزاری آزمون وزارت راه و وزارت علوم و سازمان سنجش همکاری قابل توجهی داشته اند گفت از تمامی برگزارکنندگان همایش قدردانی می‌کنم.

عضو کابینه دولت دوازدهم یادآور شد: آزمون به صورت دسترسی آزاد به کتاب برگزار می شود و افرادی که بتوانند ۵٠ درصد نمره را کسب کنند در این آزمون پذیرفته می شوند.

اسلامی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم ساختمان های ایستا، بهینه و به صرفه در مصرف انرژی داشته باشیم باید با انتخاب افراد با صلاحیت که از همین آزمون ها سربلند بیرون می آیند، اقدام کنیم.

وی افزود: امسال ٢۵ درصد شرکت کنندگان خانم و ٧۵ درصد از آقایان هستند و بیشترین شرکت کنندگان نظارت عمران را برای آزمون انتخاب کرده اند.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه نتایج نهایی آزمون دیماه اعلام می‌شود، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص جذابیت طرح اقدام ملی بیان داشت: طرح اقدام ملی جذابیت هایی دارد و برای افرادی است که به تنهایی و با توان مالی خود، امکان خانه دار شدن برای آنها مهیا نیست. بنابراین دولت با سیاستگذاری برای خانه دار شدن اقشار متوسط و کم درآمد طرح را دنبال می کند. 
اسلامی ادامه داد: اراضی طرح اقدام ملی شناسایی شده اند و مراحل آماده سازی تا ساخت، ١٨٠ هزار واحد مسکونی در دست اجراست.