به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، عباسعلی نجفی اظهار داشت: طرح ابرار براي ساخت نزدیک به ۲۰۰۰ کیلومتر راههای روستایی در کشور بوده که با امکانات ماشینآلات اداره و به صورت امانی قابل اجرا است.
وی ادامه داد : سهم محورهای روستایی استان درنخستین مرحله ازطرح ۵۰ کیلومتر در قالب ۱۴ پروژه به استان مازندران ابلاغ شده که در حال حاضر عملیات اجرایی دو پروژه "نشل اندوار"به طول سه کیلومتر و " نظام آباد " به طول ۳ کیلومتر از توابع آمل ، پروژه" آغوزحال – لیمرا – لاکتراشان " تنکابن به طول ۳ کیلومتر و پروژه " جوارم _ بورخانی " سوادکوه شمالی به طول ۴ کیلومترآغاز شد.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان مازندران بابیان اینکه امیدواریم این مقدار از راههای روستایی که هدفگذاری شد تا پایان سال جاری در قالب احداث یا تکمیل، عملیاتی و مورد بهرهبرداری قرار گیرد، ابراز داشت: هدف اصلی طرح ملی ابرار ساخت و تکمیل طرحهای نیمهتمام راه روستایی در کشور است.
نجفی در ادامه به پروژه های طرح ملی ابرار در استان اشاره و اظهار داشت : تکمیل راههای روستایی نشل- اندوار (آمل)، ويشگون- لمسوكلا( بابل ) ، يخكش- اوارد( بهشهر) آغوزحال-ولگ سر- دیمرون(تنکابن) ، آغوز دره – بارکلا-کلکت (گلوگاه) ، آلاشت – انند – چرات(سوادکوه)، ارزک –محسن آباد –واودین سورک(نکا)،سرتا-جناسم –سنه کوه–وارمی (میاندورود)، چمرکوه (نوشهر) یازن– سپارده- الموت(رامسر) ، سیاوش کلا- بالا ده – واوسر (ساری) سه راهی کوه استل –ورپی-برنت (سوادکوه) گلجاری(ساری) منصور کنده – چمازکلا(بابل) از جمله پروژه های در طرح ملی ابرار در مازندران است.
وی افزود : اولویت طرح ملی «ابرار» برای روستاهای فاقد آسفالت بالای ۲۰ خانوار است .
گفتنی است: مازندران دارای ۷۸۰۰ کیومتر راه روستایی است.