شناسهٔ خبر: 73853 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

زنگ ایمنی در مدارس حاشیه راه های سراسر استان اصفهان نواخته شد

مدرسه زنگ ایمنی در مدارس حاشیه راه های سراسر استان اصفهان به همت اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان و با شعار «زنگ اول، ایمنی» نواخته شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان، مهدی خضری با اعلام این خبر اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای تردد ایمن دانش آموزانی که مدارسشان در حاشیه راه‌ها واقع شده است از اولویت‌های اول این اداره کل به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه ۲۷۵ مدرسه با ۱۰۰ هزار دانش آموزبه طور مستمر تحت پوشش آموزش‌های ترافیکی این اداره کل قرارمی گیرند، گفت: عملیات ایمن‌سازی فیزیکی این مدارس نیز به صورت ادواری و مستمر انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان اضافه کرد: با اقدامات انجام شده، میزان تصادفات حاشیه مدارس استان اصفهان به صفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در سراسر شهرستان‌های استان زنگ ایمنی برای دانش آموزان نواخته و دفاتر و کتب آموزشی مرتبط توزیع شده است، تصریح کرد: هزینه برای آموزش کودکان و نوجوانان، سرمایه‌گذاری برای آینده فرزندان این سرزمین است.

خضری توجه به آموزش کودکان و نوجوانان و همت در این مسیر را راهبردی موفقیت آمیز برای اصلاح رفتارهای ترافیکی اعلام کرد.

در پایان این مراسم، پیمان نامه ایمنی توسط مسئولان حاضر به امضا رسید. بر این اساس، حاضرین متعهد می شوند تا درراستای وظایف ذاتی خود، مجاهدانه تر برای آگاه سازی و حمایت و حفاظت از دانش آموزان گام بردارند.