شناسهٔ خبر: 73857 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه پدافند غیرعامل در شهرستان بابل

جلسه بابل رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بابل از برگزاری جلسه پدافند غیرعامل با محوریت تشریح وظایف اعضای کارگروه در شهرداری این شهرستان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران، حنظله تقی پور رئیس اداره راه و شهرسازی بابل در جلسه دبیران كارگروه پدافند غیرعامل، ضمن قدرداني از همه مديران و اعضاء كارگروه ، از مازندران به عنوان يك استان شاخص و خاص در سطح كشور در زمينه حمل و نقل ياد كرد و افزود: مازندران از جمله استان‌هايي است كه در تمامي بخش‌هاي حمل و نقل اعم از هوايي ـ ريلي ـ جاده اي و دريايي صاحب امتياز بوده، از اين رو رعایت الزامات پدافند غير عامل در اين استان داراي اهميت و ويژگي خاصی است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بابل  افزود: امروزه به غير از مقوله زيست محيطي بحث پدافند غيرعامل نيز به عنوان يك عنصر حياتي در تصويب پروژه هاي حمل و نقلي نقش بسيار مهمي ايفاء مي‌کند.

وی عنوان کرد: در این جلسه کلیپ بیانات ارزشمند و فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در رابطه با پدافند غیرعامل به نمایش گذاشته شد و سپس اعضای کارگروه برنامه ها و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست مقررگرديد تمامی شهرداری های شهرستان بابل باتوجه به اهمیت وجود طرح جامع پدافند غیرعامل نسبت به تهیه طرح و گزارش روند اجرایی آن در هرجلسه کارگروه اقدام كنند.

همچنین از مشاور تهیه طرح جامع پدافند غیر عامل شهرداری بابل دعوت بعمل آمده تا در مورد سه فصل اول تهیه شده توضیح و نظرات و تجربیات دیگر ادارات در این خصوص به مشاور اعلام شد.

مقرر گردید مکان مناسب جهت نصب دستگاه شتاب نگار در یکی از شهرداری ها و یا بخشداری های جنوب شهرستان بابل شناسایی و به کارگروه اعلام و سپس نصب آن از سوی اداره کل راه و شهرسازی انجام گیرد.

ضمناً روسای ادارت شهرستان حضور حداکثری در این کارگروه را داشته و درصورت عدم حضور یک کارشناس مطلع و تام الاختیار را معرفی كنند.

 تقی پو اظهار داشت : با توجه به اعلام نماینده محترم آموزش و پرورش مبنی بر وجود ۷۳ مدرسه که در وضعیت سازه ای نهایی قرار ندارند مقررشده موضوع در جلسه ستاد اصلی  پدافند غیر عامل شهرستان جهت اتخاذ تصمیم مطرح گردد.

گفتنی است : با توجه به نزدیکی زمان  منتسب به پدافند غیر عامل ,ادارات نسبت به اجرا و برنامه ریزی مانور در هر سطحی متناسب با حوزه فعالیت آن اداره اقدام و گزارش به کارگروه ارسال كنند.