شناسهٔ خبر: 73876 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی؛

واحدهای مسکن روستایی معیشت‌محور مورد حمایت قرار می‌گیرد

علیرضا تابش علیرضا تابش، گفت: براساس توافق این بنیاد با وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت واحدهای مسکن روستایی معیشت محور مورد حمایت بنیاد مسکن قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های هادی روستایی در خراسان جنوبی که همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهوری به این استان انجام شد افزود: براساس این تفاهم‌نامه‌ها قرار است در کنار تسهیلات احداث و بازسازی واحدهای مسکن روستایی بنیاد مسکن، وزارتخانه‌های یادشده با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی زمینه رونق اقتصادی و تامین معیشت روستاییان در بخش‌های مختلف را فراهم کنند.

وی همچنین از تامین اعتبار ۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات احداث و بازسازی ۲۰۰ هزار مسکن روستایی سراسر کشور در سال جاری خبر داد و گفت: به هر واحد ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات به صورت آسان و بدون وثیقه‌های سنگین پرداخت می‌شود.

وی گفت: در این راستا تاکنون ۵۰ هزار واحد مسکن روستایی قرارداد منعقد شده و بقیه در دست اقدام است که بنیاد مسکن در کنار احداث و نوسازی مسکن با متراژ ۵۰ تا ۸۰ متر مربع در تهیه نقشه ساخت هم با روستاییان همکاری می‌کند.

رئیس بنیاد مسکن اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌هایی نیز بین این بنیاد و سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای تامین مسکن مددجویان زیرپوشش آنها منعقد شده و کمیته امداد برای ۲۰ هزار واحد تاکنون قرارداد منعقد کرده است.