شناسهٔ خبر: 73878 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیریت ساخت و توسعه راه‌هی لارستان خبر داد

بهسازی محور لار- بستک با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی

نقشه برداري مدیریت ساخت و توسعه راه‌هاي لارستان در خصوص طرح بهسازی محور لار- بستک، اظهار داشت : طول کلی این محور ۱۲۰ کیلومتر است که ۶۸ کیلومتر از آن، در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی قرار دارد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی لارستان ، سیدعبدالمجید دستاران عنوان داشت: تاکنون بهسازی ۵ کیلومتر از این محور، به صورت احداث باند دوم، به اتمام رسیده و  بهسازی ۹ کیلومتر دیگر از این مسیر، به عرض ۱۱ متر، با حجم خاکبرداری۳۰۰ هزار متر مکعب و ۱۶۰ هزار متر مکعب خاکریزی و احداث ۲۴ دستگاه ابنیه فنی با دهانه های ۲ الی ۱۰ متر در دست اقدام است و از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی برخوردار است.

دستاران افزود: محور لار- بستک- بندر لنگه، اتصال مرکز کشور  به بنادر اقتصادی- توریستی بندر لنگه، چارک، آفتاب و جزایر کیش و سیری را بر عهده دارد و بهینه ترین مسیر زمینی برای دسترسی استان فارس به این مناظق است که اجرای این پروژه مهم، علاوه بر کاهش تصادفات و ارتقای ایمنی، نقش مهمی از لحاظ پدافند غیرعامل ایفا خواهد کرد. همچنین دسترسی آسان مردم شمال و غرب هرمزگان به فرودگاه بین‌المللی، مراکز تجاری و خدماتی لارستان هموار می‌کند.