شناسهٔ خبر: 73879 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بیش از ۱۷۰۰ راننده بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای سیستان و بلوچستان آموزش دیدند

کلاس رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از آموزش تخصصی لازم به ۱۷۰۰ راننده بخش باری و مسافری اين استان در ۶ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان، محمد یاسین احمدیان اظهار داشت: این دوره‌های آموزشی شامل عناوینی نظیر بدو خدمت باری، بدو خدمت مسافری، مدیران فنی، حمل و نقل مواد خطرناک، بارهای ترافیکی و دوره اختصاصی مدیران عامل شرکت‌های حمل و نقل باری و مسافری بوده است.

 وی با اشاره به اهمیت آموزش رانندگان، بیان کرد: مهارت‌های رانندگی، مشخصات وسایل نقلیه عمومی، اسناد حمل و نقل، امداد و نجات جاده‌ای، بررسی و تشریح تصادف جاده‌ای، قوانین و مقررات حمل و نقل جاده‌ای، بهداشت و سلامت شغلی رانندگان نیز جزو عناوین آموزشی دروس مشترک دوره بدو خدمت رانندگان باری و مسافری است.

 رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: دوره‌های آموزشی این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۱۵۰۳ نفر، ۱۴ درصد افزایش را نشان می دهد.

احمدیان حركت در مسير مقررات و اجراي فعاليت هاي فرهنگي را يكي ديگر از راه هاي ارتقاي سطح آگاهي رانندگان وسايل نقليه عمومي دانست و خاطر نشان كرد: تعدادی از رانندگان حمل و نقل عمومي ممکن است علی رغم داشتن سابقه طولانی، از برخي مقررات راهنمايي و رانندگي كم اطلاع باشند و یا در مواردی نیاز به بازآموزی داشته باشند.

وی در پایان بر اهمیت بروز شدن اطلاعات رانندگان و تأثیر مستقیم آن در کاهش سوانح رانندگی در جاده ها تأکید کرد.