شناسهٔ خبر: 73884 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره):

بیش از ۱۱ هزار زائر تا تاریخ ۱۹ مهر عازم مراسم اربعین شده‌اند/ شهر فرودگاهی ظرفیت پذیرش پروازهای فوق‌العاده را دارد

علی رستمی مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه این مجموعه آمادگی پذیرش هر تقاضایی برای برقراری پرواز فوق العاده اربعین را دارد، گفت: تا تاریخ ۱۹ مهرماه بیش از ۱۱ هزار زائر از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم راهپیمایی اربعین شده اند.

علی رستمی، مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به آغاز رسمی پروازهای اربعین در این مجموعه در تاریخ ۱۷ مهرماه گفت: تا شنبه ۲۰ مهرماه، ۵۶ پرواز فوق‌العاده اربعین در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) انجام شده که ۱۱ هزار و ۲۷۹ زائر توسط این پروازها جابجا شده‌اند.

وی ادامه داد: این تعداد پرواز با ۹ ایرلاین انجام شده که ۸ ایرلاین داخلی و یک ایرلاین خارجی  است.

رستمی با اشاره به توزیع مناسب پروازها در ۲۴ ساعت شبانه‌روز گفت: بر اساس منابع و ظرفیتی که فرودگاه در اختیار دارد، پروازهای اربعین را در این ساعات پذیرفته‌ایم و این اتفاق به ما امکان داده که به زائران اربعین خدمات مناسبی ارائه داده و فرایند اعزام و پذیرش از روانسازی بهره‌مند کنیم.

وی با بیان اینکه پروازهای فوق‌العاده اربعین از هر دو تریمینال شماره یک و سلام انجام می‌شود، افزود: با توجه به تجربه پروازهای حج،، به صورت ویژه تیم ها و مسئولین جداگانه برای برنامه ریزی و ارائه خدمات، هم در سطح مدیریت و هم عملیات در فرودگاه منصوب شده‌اند. همکاران ما در بخش های مختلف به صورت ویژه به زائران اربعین خدمات رسانی می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: برای اولین بار در شهر فرودگاهی مامورانی به عنوان خادمان زائران اربعین مشغول به کار هستند و زائران می‌توانند از این خادمان کمک و راهنمایی دریافت کنند همچنین موکبی داخل ترمینال برای پذیرایی، اقدامات فرهنگی و برنامه های متنوع در شبانه روز برقرار شده و زائران می توانند با مراجعه به این موکب از بسته های فرهنگی و پذیرایی استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به انجام بیش از ۱۳۵۰ پرواز فوق العاده رفت و برگشت به مقصد عتبات عالیات در این مجموعه گفت: با توجه به بازگشت زواری که روزهای قبل برای زیارت به عراق مراجعه کرده‌اند، ضریب اشغال صندلی در پروازهای رفت و برگشت تقریبا شبیه هم است.

وی ادامه داد: مدیریت پروازهای برگشت بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری است. با توجه به ظرفیتی که با افتتاح ترمینال سلام به شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اضافه شده است، این مجموعه آماده پذیرش هر تقاضایی را که برای برقراری پرواز از سوی شرکت‌های هواپیمایی ارائه شده و با موافقت سازمان هواپیمایی کشوری همراه باشد، دارد.

رستمی در با بیان توصیه‌هایی خطاب به زوار اربعین گفت: خواهش من از زوار محترم این است که حتما به اطلاع رسانی که از طرف شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری انجام می‌شود، توجه لازم داشته باشند.

وی ادامه داد: زوار حتما گذرنامه خود را پیش از سفر چک کنند و محدودیت‌های ارزی که در قانون مصوب شده را در فرودگاه رعایت کنند، چراکه پلیس اجازه خروج ارز بیش از حد مجاز را نمی‌دهد. همچنین لازم است که زوار حتما ۳ ساعت قبل از پرواز برای انجام تشریفات پرواز در فرودگاه حضور داشته باشند.

رستمی در انتها گفت: تمام برنامه‌ریزی های لازم انجام گرفته و همکاران من در ترمینال حضور دارند. اگر زائری نیاز به راهنمایی داشته باشد، می تواند به همکارانی که در قالب خادمان سفرهای اربعین، سفیران مهربانی، اطلاعات پرواز و مدیریت ترمینال در فرودگاه حضور دارند، مراجعه کند.