شناسهٔ خبر: 73939 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران خبر داد :

استقرار اکیپ‌های نظارتی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در مرز مهران

اتوبوس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت : اکیپ‌های نظارتی این اداره کل برای تسهیل در امر تردد و جابه‌جایی زائرین و نظارت بر عملکرد شرکت‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی در مرز مهران و شهر همدان مستقر شدند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، عباسعلی نجفی ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت : این اداره کل برای هماهنگی بازگشت زائران استان از ۲۰ مهر ماه نیروهای خود را مرز مهران و پسکرانه در نظر گرفته شده در همدان مستقر کرده و این افراد تمام هماهنگی‌ها را برای جابه‌جایی زائران در رفت و برگشت انجام خواهند داد.

وی ادامه داد : این اکیپ ها هر کدام متشکل از ۸ نفر از همکاران بخش های راهداری و حمل و نقل بوده که از ۲۰ مهرماه تا زمان برگشت زائران به این عزیزان خدمات رسانی خواهند کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان دوره زمانی جا به جایی زائران با این اتوبوس ها را ۲۴ تا ۲۹ مهر ماه اعلام کرد و گفت : بر اساس برنامه ریزی های انجام شده زائران مازندرانی با ۱۵۰ دستگاه اتوبوس از مرز مهران به همدان منتقل شده و سپس با ۵۴۰ دستگاه اتوبوس دیگر به استان عزیمت می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اظهار داشت : تا پایان روز شنبه ۲۰ مهر ماه نیز حدود ۲۷ هزار زائر مازندرانی با تعداد ۹۵۱ دستگاه اتوبوس برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی این استان را ترک کردند.

نجفی اظهار داشت : این اداره کل بعنوان رئیس کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین وظیفه نظارت بر قیمت ها، نقل و انتقال و رسیدگی به شکایات مردمی را داشته و زائرین اربعین حسینی(ع) در طول سفر می توانند شکایات و پیشنهادات خود را در طول شبانه روز با سامانه گویا ۱۴۱ جهت رسیدگی فوری و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱ مطرح نمایند.

وی افزود: پیش بینی این اداره کل و ستاد اربعین عزیمت حدود ۴۰ درصد از زائران استان به مرز با اتوبوس بوده و برنامه ریزی ها هم بر همین اساس صورت گرفته است.

نجفی به استناد به آمار ستاد اربعین استان که تعداد زائران ثبت نام شده مازندران در سامانه سماح را بیش از ۱۱۰ هزار نفر اعلام کرد ، گفت : در سال جاری برای جلوگیری از ازدحام زائران در مرز ، سازمان حمل و نقل و راهداری کشور پسکرانه هایی را برای رفت و برگشت ایجاد نموده و پسکرانه مازندران هم به همراه چند استان دیگر شهر همدان تعیین شده است.