شناسهٔ خبر: 73982 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اصلاح ۹ نقطه پر تصادف در شمال سیستان و بلوچستان و پیگیری رفع ۱۱ نقطه حادثه خیز دیگر

كرد سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از اصلاح ۹ نقطه پر تصادف در جاده‌های نیمه شمالی این استان طی ۶ ماه نخست سال جاری و پیگیری رفع ۱۱ نقطه دیگر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد در جلسه مورخ ۲۲ مهر ماه جاری کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان، اظهار داشت: ۵۳ نقطه پر تصادف در محورهای مواصلاتی شهری نیمه شمالی سیستان و بلوچستان شناسایی شده که ۲۵ نقطه توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به این اداره کل ابلاغ گردیده که از این تعداد ۹ نقطه اصلاح و برطرف و ۱۱ نقطه دیگر درحال رفع است.

کرد با اشاره به آمار شش ماهه حوادث رانندگی در جاده های استان گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس راه های شمال و جنوب استان، کل تصادفات این مدت برابر ۲ هزار و ۲۱۸ فقره بوده است که بر اساس اعلام پزشکی قانونی، فوت ۴۹۸ نفر و مجروح شدن ۴ هزار و ۳۸ نفر را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه علت نهایی فوت در ۴۹ درصد از این سوانح، مربوط به ضربه به سر است، اظهار داشت: بر اساس تحلیل انجام شده،  ۶۷ درصد افراد به دلیل شدت جراحات وارده، در محل حادثه جان خود را از دست دادند. همچنین بیشترین تصادفات در بازه زمانی ۱۴ تا ۱۸ و کمترین در ۱۲ نیمه شب تا ۲ بامداد به وقوع پیوسته است.

کرد  گفت: همکاران این اداره کل در راستای کاهش سوانح رانندگی علاوه بر رفع نقاط پر تصادف، آموزش قوانین عبور و مرور با اهدای تجهیزات کمک آموزشی در مدارس حاشیه راه ها و ایمن سازی فیزیکی اینگونه مدارس، انجام مانورهای ایمنی جاده ای و بازدید از تجهیزات ناوگان عمومی باری و مسافری و همچنین توزیع اقلام ایمنی نظیر کلاه کاسکت، کپسول آتشنشانی، برچسب شبرنگ و مثلث های هشدار را همه ساله به صورت منظم انجام می دهند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان مجتمع های خدمات رفاهی را گامی مهم در کاهش سوانح رانندگی در این استان ذکر کرد و افزود: با توجه به فاصله زیاد مراکز جمعیتی در استان، تاکنون ۳۱ مجتمع خدمات رفاهی به بهره برداری رسیده و ۷۱ مجتمع در حال احداث می باشند.