شناسهٔ خبر: 73984 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۸ کیلومتر از محور نهاوند - آورزمان برای تسهیل در تردد زائران اربعین زیر بار ترافیک رفت

كمپرسي رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نهاوند گفت: ۸ کیلومتر از محور نهاوند - آورزمان در حوزه شهرستان نهاوند در راستای تسهیل در تردد زائران اربعین زیر بار ترافیک رفت.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، "حسین متین" اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته طی ۲ سال گذشته و تبدیل محور نهاوند - آورزمان به محور اصلی و نیز قرار گرفتن در ردیف پروژه‌های ملی ۸ کیلومتر از محور نهاوند آورزمان که در حوزه استحفاظی شهرستان نهاوند است در راستای تسهیل سفر زائران اربعین و کاهش تصادفات جاده‌ای زیر بار ترافیک رفت.

وی با اشاره به اینکه طول این پروژه از ابتدای خروجی شهر نهاوند به سمت ملایر تا سه‌راهی عشوند ۸ کیلومتر است، گفت: اعتبار هزینه شده در این محور ۸ میلیارد تومان بود که از محل اعتبارات ملی تأمین شد.

رئیس راه و شهرسازی نهاوند بابیان اینکه ادامه این محور یعنی از سه‌راهی عشوند به بعد که در حوزه راه و شهرسازی شهرستان ملایر است در حال حاضر مشغول فعالیت است، گفت: ادامه ساماندهی و چهار خطه شدن  این محور نیز با پیگیری‌های صورت گرفته در سفر وزیر راه و شهرسازی به شهرستان نهاوند به طول ۲۴ کیلومتر بااعتبار ۵۰ میلیارد تومان در دست اجرا است.

وی افزود: تأمین اعتبار اجرای ادامه این مسیر نیز از محل اعتبارات ملی است که امیدواریم تکمیل این مهم که در حوزه شهرستان ملایر است بیش‌ازپیش کام مردم استان همدان و هم‌وطنان عزیز را شیرین کند.

متین خاطرنشان کرد: متأسفانه سالانه در این محور تصادفات بسیاری به سبب ایمن نبودن محور و عرض کم رخ می‌دهد که خوشبختانه با ساماندهی ۸ کیلومتر از این محور در حوزه شهرستان نهاوند بخش قابل‌توجهی از این تصادفات کاهش می‌یابد.