شناسهٔ خبر: 73988 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اداره کل راه و شهرسازی استان تهران موظف به ارائه گزارش ماهانه به ستاد بازآفرینی استان شد

بازآفريني در ششمین ستاد بازآفرینی استان تهران ، استاندار با اشاره به تاکید ویژه رئیس جمهور مبنی بر، مساله بازآفرینی شهری این مهم را همچون مساله حمل و نقل، ترافیک و محیط زیست برای ۴۲ شهر استان تهران حیاتی و اساسی برشمرد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان تهران، در این جلسه که با وقفه ای ۴ ماهه برگزار شد، استاندار ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی، اعضای دبیرخانه ستادبازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی ، آئینی عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران و فرمانداران و شهرداران استان تهران حضور داشتند، گزارشی ازآخرین وضعیت برگزاری جلسات ستادهای شهرستانی، مصوبات  و اخرین وضعیت احصاء پروژه های اقدام مشترک شهرستانها ارائه شد.

رضا نگهبان مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در ابتدا موضوع بازآفرینی در محلات ناکارآمد را امری فرابخشی و نیازمند همکاری شهرداریها و دولت برشمرد و از شهرداران و فرمانداران خواست تا به موضوع بازآفرینی نگاهی جدی و ویژه داشته باشند.

تقی زاده معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری تهران نیز خواستار سرعت بخشیدن شهرداران به این موضوع شد و گفت: به جز ۵ شهر در سایر محلات هدف، اتفاقی نیفتاده است و بالعکس شهرهای استان تهران، سازمان نوسازی شهرداری طی سال جاری ۴۸۵ میلیارد تومان پروژه بازآفرینی تعریف کرده است.

وی افزود: شهرداریها بحث معرفی اراضی را جدی بگیرند و دستگاههای دیگر عضو ستاد شهرستانی را در مباحث مرتبط با بازآفرینی فعال و از اهرمهای تشویقی استفاده کنند.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران نیز بازه زمانی یک ماهه جهت پهنه بندی استان و استفاده از ظرفیتها برای ورود به محلات هدف را جزء نیازهای استان برشمرد و متذکر شد: تیم ویژه بازآفرینی شهری در معاونت شهرسازی و معماری استان تهران و دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ با هدف بررسی و پی گیری پرونده های مرتبط با بازآفرینی شهرداریهای استان تهران تشکیل شود.

وی همچنین اطلاع رسانی در شهرهای استان تهران برای استفاده از مشوق ها و تسهیلات کم بهره بانکی را جزء مسئولیتهای شهرداران برشمرد و گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری ۵۰۰۰ فقره تسهیلات ودیعه مسکن به شهروندان استان تهران در قالب نوسازی و بهسازی بافتهای فرسوده پرداخت شده است که نشان از استقبال مردم دارد و در این مسیر دولت و دستگاههای خدمت رسان نیز می بایست پای کار باشند.

در پایان مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: در حال حاضر عدم آگاهی شهروندان از تسهیلات تشویقی و خدمات دفاتر توسعه محلی مهمترین مولفه در استقبال نکردن مردم برای بهسازی بافتهای ناکارآمد است و مدیریت اعطای تسهیلات مسکن از وظایف شهرداران به عنوان دبیران ستاد شهرستانی است.