شناسهٔ خبر: 73997 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همدان کلان شهر شد

حسن ربانی ارشد در جلسه امروز شورای عالی شهرسازی و معماری به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور استاندار ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان، نماینده مردم همدان، مدیر کل راه و شهرسازی استان و شهردار همدان ، طرح مجموعه شهری همدان بعد از ۷ سال تصویب شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، "حسن ربانی ارشد" عنوان کرد: طرح مجموعه شهری همدان از مهم‌ترین طرح‌های بالا دستی  بوده که برای هدایت و توسعه منطقه شهری همدان به خصوص  شهر همدان بسیار مهم و راهگشای است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان در ادامه افزود: طرح مجموعه شهری همدان به مرکزیت شهر همدان و ۶ شهر نزدیک دیگر همدان تشکیل و برای هر یک وظایف و نقش‌های مشخص  تعریف شده است.

وی یادآورشد: این طرح ، جزء چند طرح پیشرو در مجموعه‌های شهری کشور است که به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسیذ و با پیگیری‌های اداره کل راه و شهرسازی در یک سال گذشته  به شورای عالی  رفته وتصویب شده است و از این نظر شهرهای این مجموعه شهری دارای اسناد معتبر و احکام مشخصی برای نحوه توسعه و راهبری در آینده هستند.