شناسهٔ خبر: 74033 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاد‌ه‌ای خبر داد

تأمین ناوگان مورد نیاز خیل عظیم زائران اربعین حسینی در سراسر کشور

مهران قربانی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: ناوگان مورد نیاز سفرهای خیل عظیم بازگشت زائران اربعین حسینی در روزهای اوج سفرها ،از ۲۵ تا ۲۷ مهر ماه تأمين شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهران قربانی معاون حمل و نقل این سازمان در گفت وگوی ویژه خبری صدا و سیما اظهار داشت: با همراهی شرکت‌های تعاونی حمل‌و‌نقل مسافربری و اهتمام رانندگان تلاشگر كه تا كنون در جابه‌جايی زائران اهتمام كافی داشتند، امید است سفرهای بازگشت زائران نیز با کمترین مشکل به انجام برسد.

وي سفرهای زائران اربعین را واقعه بی نظیر و منحصر به فرد در دنیا اعلام کرد و افزود: خروج ۳ میلیون نفر از کشور در دوره ۱۵ روزه و بازگشت این جمعیت طی ۳ الی ۵ روز از چهار مرز کشور واقعه ای بی نظیر است که با صبوری مردم و برنامه ریزی و همفکری مدیران امید است بتوان این واقعه را به یک اقدام افتخار آمیز تبدیل کرد.

قربانی به زائرانی که از کشور خارج شدند توصیه کرد كه قبل از روزهای اوج به داخل کشور بازگردند تا با بحران تراکم بالای تردد ها در محور ها و طولانی شدن زمان سفر مواجه نشوند.

وی خاطر نشان کرد: زائرانی که از مرزهای شلمچه، چزابه و خسروی خارج شدند برای بازگشت هم به همین مرزها مراجعه کنند و با ناوگان تامین شده در این مرز ها به راحتی به مقاصد موردنظر انتقال پیدا کنند.

معاون حمل و نقل این سازمان یادآور شد: زائرانی که طی روزهای ۲۵ تا ۲۹ مهرماه به مرز مهران وارد می‌شوند، متناسب با شهرهای محل سکونت به سه شهر کرمانشاه ،مهران و اندیمشک منتقل می‌شوند و با بهره‌گیری از ظرفیت ناوگان اتوبوسی و ریلی به مقاصد مورد نظر جابه جا می شوند.