شناسهٔ خبر: 74034 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

اختصاص ۹ هزار دستگاه اتوبوس برای جا‌به‌جایی اوج سفرهای ایام اربعین

عبدالهاشم حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در جلسه ستاد اربعین از اختصاص ۹ هزار دستگاه اتوبوس برای جابه جایی اوج سفر ایام اربعین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر و رئیس این سازمان با بیان این مطلب اظهار داشت: ظرفیت کل کشور ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس می باشد که از این تعداد ۹ هزار اتوبوس برای جابه جایی در  ایام اوج سفر ایام اربعین(دو روز قبل و دو روز بعد از اربعین) اختصاص داده شده است.

حسن نیا افزود: پیش بینی می شود  اوج  ورودی مرز مهران ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار زائر باشد که طبق ارزیابی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ۳ هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران به صورت ۲۴ ساعته در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت : برای تسهیل در رفت و آمد از پایانه مرزی مهران و پایانه برکت تا خروجی شهرهای اطراف، گره های ترافیکی زیادی وجود داشت که پیش بینی می شود با همکاری استانداری ایلام  این مشکلات مرتفع شود و سرعت بیشتری در حمل ونقل زائران اربعین صورت پذیرد.

وی افزود: ظرفیت اتوبوس های VIP بین ۲۵ تا ۳۰ نفر است که در ایام برگشت مسافران این ظرفیت تا بیش از ۵ مسافر هم قابل افزایش خواهد بود .

شایان ذکر است با هماهنگی‌های صورت گرفته، محدودیت ساعت رانندگی برای رانندگان تا اطلاع ثانوی وجود ندارد.