شناسهٔ خبر: 74068 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اجرای مارکينگ‌های روز دنيا در سطوح پروازی مهرآباد

مارکینگ مديرکل فرودگاه بين المللي مهرآباد از اجرای مارکينگ‌های استاندارد در سطوح پروازی برای افزايش سطح ايمنی و امنيت پروازها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه بين المللی مهرآباد، مير سعيد صفی نيا، مدیرکل فرودگاه با اعلام اين خبر گفت: براي افزايش سطح ايمني و امنيت پروازها مطابق با الزمات بين المللي، عمليات خط کشي و مارکينگ سازي سطوح پروازي این فرودگاه انجام شد.

صفی‌نیا افزود: به دلیل وجود تعدد مسیرهای خزش بین باند پروازی و اپرون های فرودگاه مهرآباد و عدم وجود علایم راهنماSigns)( به اندازه کافی و همچنین تجدید آنها و یا عدم امکان نصب برخی‌ از این‌ علایم‌ راهنما در بعضی از مناطق به نصب تابلو و علایم بصری در سطوح پروازی بویژه در تاکسی وی ها و اپرون های فرودگاه اقدام شد.

وی عنوان کرد: علایم بصری ‌این‌ قابلیت ‌را به‌ خلبان می‌دهد تا در مسیرهای عملیاتی ‌از تصادم بین دو هواپیما و یا تصادم بین‌ هواپیما و خودروی زمینی و یا موانع متحرک و ثابت در این مناطق جلوگیری کند.

همچنین با استفاده ‌از این علایم(Markings) می‌توان مسیر تعیین شده برای خزش وسایل پرنده در سطوح پروازی ‌را برای ارتباط بین قسمت های مختلف ‌برقرار کرد ‌و خطای ‌تعرض ‌به ‌باند (Runway Incursion) توسط پروازها و خودروها و در نهایت جلوگیری از سوانح بر روی باند را‌ به حداقل‌ برساند.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد افزود: دیگر مزایای این مارکینگ ها دسترسی سریع تر و ایمن پروازها بعد از تخلیه باند به سمت محل پارک و هدایت آسان تر پروازها از باند به تاکسی وی ها و اپرون ها و در نهایت به استندها و همچنین ارتقای ایمنی، تسریع در کار، کاهش هزینه و رضایت مندی شرکت های هواپیمایی‌ است که افزایش بهره وری ‌را محقق می کند.