شناسهٔ خبر: 74073 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز:

بسترهای لازم برای ورود نهادهای خیریه به حوزه بازآفرینی باید فراهم شود

ششمین نشست وقف و بازآفرینی کیومرث سلگی در بخشی از ششمین نشست، واقفین، خیرین و اشتغال کارآفرینی در بافت‌های ناکارآمد با اشاره به ظرفیت بسیار خوب انجمن و نهادهای خیریه برای ورود به حوزه بازآفرینی، گفت: باید بسترهای لازم برای ورود نهادهای خیریه به حوزه بازآفرینی فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست ششم و پایانی از دفتر بیستم سلسله نشست‌های تخصصی موضوعی با محور "واقفین و خیرین" با عنوان " واقفین و خیرین و اشتغال کارآفرینی در بافت‌های ناکارآمد، روز دوشنبه، ۲۳ مهرماه در ساختمان وارطان شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد.

مهرنوش کاوه، مدیرعامل مؤسسه خیریه فرزندان زهرا(س) در بخشی از این نشست با بیان اینکه نباید با تصمیمات غلط باعث از بین رفتن هویت بافت‌های فرسوده شد،گفت: امروزه زمانی که سخن از کارآفرینی می‌شود، تکیه سخنان و نظریات بیشتر به سمت و سوی گزینه‌های جدید است در حالی‌که هنوز هم گزینه‌های قدیم، کاربرد خود را از دست نداده‌اند.

مدیرعامل مؤسسه خیریه فرزندان زهرا(س) با ارائه تجربه خود در روستای قلعه سیمون؛ (اطراف شهرستان اسلامشهر  واقع در استان تهران ) افزود: ایجاد اشتغال و توانمندسازی ساکنان محلات هدف در راستای ارتقای کیفیت زندگی با همکاری مشترک بنیاد مسکن، کمیته امداد امام خمینی (ره)، خیرین مسکن‌ساز و بسیج سازندگی نشان داد در ایران هم می‌توان با همدلی و مشارکت دستگاه‌ها به یک پروژه موفق توسعه پایدار روستایی دست یافت.

مدیرعامل مؤسسه خیریه فرزندان زهرا(س) تصریح کرد؛ توانمندسازی افراد ساکن در بافت‌های ناکارآمد شهری، مهم‌تر از توانمندسازی محلات است.

کیومرث سلگی، مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز نیز در این نشست اظهار داشت: در تلاش هستیم تا با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی، در راستای اقدام ملی تأمین مسکن در کشور، فعالیت جدیدی در انجمن خیرین مسکن‌ساز در حوزه ساخت مسکن برای محرومان، تعریف کنیم.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز با بیان اینکه انجمن‌های خیریه اگر بخواهند در حوزه بازآفرینی شهری ورود پیدا کنند، باید به یک هم‌افزایی بین خودشان برسند، گفت: ظرفیت بسیار خوبی در انجمن و نهادهای خیریه وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، سلگی افزود: باید بسترهای لازم برای ورود انجمن و نهادهای خیریه در حوزه بازآفرینی شهری فراهم گردد.

گفتنی است، در پنج نشست قبلی، موضوعاتی از قبیل " ابعاد اراضی وقفی در بافت‌های ناکارآمد شهری"؛" بهسازی و نوسازی بافت‌های هدف بازآفرینی شهری"،" راه‌های تأمین منابع مالی"،" نقش واقفین و خیرین در تأمین مسکن و خدمات شهری"و"نقش وقف و نیکوکاری در ارتقاء هویت شهری"توسط صاحب نظران و کارشناسان فن مورد نقد و بررسی قرار گرفت.