شناسهٔ خبر: 74091 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازآفرینی شهری پایدار اولویت اول اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی/ تا پایان سال ۵۵۸ واحد مسکونی طرح اقدام ملی در استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد

مرزبان مرکزی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی، با اشاره به شروع طرح اقدام ملی احداث و عرضه مسکن در استان مرکزی گفت: بر مبنای تعهدات و تکالیف ابلاغی دولت تدبیر و امیـد با عزمـی راسخ و به‌کارگیری تمامی امکانـات موجود و تعامل با سایـر دستگاه‌های اجـرای طرح ملـی بازآفرینی شهری را دنبال می‌کنیم و در این مسیر دشوار با توکل بر خدا و استفاده از مشارکت‌های مردی و تـوان بـالقوه بخش خصوصی در بالاترین سطح ممکن به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم .

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازی استان مرکزی،  احمد مرزبان به ساخت مسکن با فن آوری‌های نوین ساخت و مطابق با استاندارهای روز اشاره كرد و گفت‌: اقدامات قانونی براي احداث پروژه ۲۴۰ واحدی در منطقه باغ خلج اراک صورت گرفته و این پروژه در زمینی به مساحت ۹۳۲۵ متر مربع دارای امکانـات روبنایی شامل  خانه بهداشت، مراکز تجاری، مسجد  و فضای سبز مناسب اجرایی می‌شود.

 نماینده عالی وزیر راه و شهرسازی در سطح استان با بیان این موضوع که در سنوات گذشته مقامات ارشد استان نـگاه ویژهای به  محلات و بافت‌های تاریخی شهر آفتاب داشته اند گفت: تحقق برنامه‌های مصوب بازآفرینی نیازمنـد تخصیص اعتبارات ویژه جهت پیشبرد پروژه‌ها و تملک اراضــی مورد نظر است.

بهره‌برداري بيش از۵۰۰ واحد مسكوني با مشارکت بخش خصوصـی تا پايان امسال

وی افزود: با پیگیری‌های مکرر صورت گرفته ازسوی کارشناسان این اداره کل ودر راستای طرح اقدام ملی تولید مسکـن تا پایان سـال جـاری قریب به ۵۵۸ واحد مسکونی با مشارکت بخش خصوصـی و با استفاده از اراضی تحت مالکیت دولت به بهره‌برداری خواهد رسید‌.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بیان کرد: به منظور ارتقای زیست‌پذیری محلات هدف بازآفرینی و ارتقای زیرساخت‌های این مناطق خصوصا سکونتگاه‌های غیررسمی شهرهای استـان تعداد  ۴۶ پــروژه با اعتباری بالغ بر ۳۶۱ میلیارد ریال مصوب گردیـده، که درسه مرحـله قابل افتتاح ، در حال اجرا و یا برگزاری فرایند مناقصه عمومی هستند.

وی پروژه ۳۳۶ واحدی  مسکونی، تجاری وفرهنگی باغ خلج اراک و پروژه ۱۵۱واحدی علوی ساوه و ۷۱ واحدی قائم اراک را  از پروژه های فعال  و قابل افتتاح درزمینه طرح اقدام ملی بیان كرد.

نزديك به ۲۰۰۰نفر براي استفلده از تسهيلات به بانك معرفي شدند

مرزبان افزود :  در جهت حمایت از ساکنان بافت های فرسوده مصـوب از سوی دولت تدبیر و امید میزان وام ۵۰۰ میلیون ریالی جهت کلانشهرها جهت تامین مسکن و ۲۰۰ میلیون ریالی برای ودیعه مسکن تا زمان تکمیل بنا، در نظر گرفته شده است و تاکنون تعداد ۲۲۷ مورد تسهیلات مسکن  در بافت فرسوده و ۱۷۳۹ مورد وام صندوق یکم با معرفی این اداره کل به بانکهای  عامل ، پرداخت شده است .