شناسهٔ خبر: 74108 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تقاطع روگذر شرکت نفت قزوین به زودی آسفالت می‌شود

دائی دائی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: عملیات اجرای آسفالت ضلع جنوبی تقاطع شرکت نفت قزوین معروف به پل نفت به‌زودی از سوی شهرداری آغاز می‌شود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مجتبی دائی دائی با اعلام این خبر عنوان کرد: عملیات اجرایی تقاطع پل شرکت نفت قزوین که در محدوده این شهر و در ابتدای جاده قدیم قزوین- آبیک-کرج قرار گرفته است در دست انجام است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه از مصوبات سفر دوره دهم ریاست جمهوری بود، افزود: عملیات عمرانی این طرح به طور رسمی از سال ۹۰ و با همکاری راه و شهرسازی، شرکت نفت و شهرداری قزوین آغاز شد.

مجتبی دایی‌دایی اضافه کرد: سهم در نظر گرفته شده در ساخت این طرح براساس برنامه‌ریزی و توافق‌های به عمل آمده به ترتیب ۵۰ درصد به اداره کل راه و شهرسازی، ۲۵ درصد شرکت نفت و ۲۵ درصد دیگر نیز برای شهرداری قزوین در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه محل تقاطع واقع در پل قدیمی شرکت نفت یکی از نقاط پر حادثه به شمار می‌رود، تاکید کرد: با طراحی جدید، ۲ دهانه پل روگذر (هر دهانه ۱۲متر)،  رفت و برگشت شش خطه به طول ۳كيلومتر( با مجموع رمپ و لوپ)  به مورد اجرا گذاشته شد که باند شمالی آن در سال ۹۳ زیر بار ترافیک رفت.

این مقام مسئول اضافه کرد: تاکنون برای عملیات اجرایی و توسعه پل شرکت نفت قزوین ۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای پایان و بهره‌برداری کامل آن نیز به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز نیاز است.

دائی دائی یادآور شد: هم‌اکنون عملیات بسترسازی توسط این اداره کل جهت اجرای آسفالت این پروژه توسط شهرداری قزوین، در حال تکمیل است و برای انجام آسفالت اول آبان ماه تحویل شهرداری خواهد شد.

به گفته معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی قزوین، با تعریض این تقاطع که در کمربندی جنوبی قزوین و در مسیر ارتباطی استان‌های شمال و شمال‌ غرب به شهر صنعتی البرز و جاده قدیم قزوین - تهران قرار گرفته، زمینه کاهش سوانح رانندگی و تسهیل در تردد خودروها در این نقطه فراهم می‌شود.