شناسهٔ خبر: 74145 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

بیش از ۱۱ هزار اتوبوس برای بازگشت زائران اربعین عملیاتی شده است/ ۲۵۰ گشت راهداری به صورت ۲۴ ساعته در خدمت زائران هستند

حسن نیا رئیس سازمان راهداری‌ و‌ حمل‌و‌نقل جاده‌ای با بیان اینکه «بيش از ۱۱ هزار دستگاه ناوگان اتوبوسی برای جابه‌جایی زائران در بازگشت از سفر اربعین، آماده‌سازی و عملياتی شده‌اند» گفت: ۲۵۰ گشت‌ راهداری در محورها حضور دارند و به صورت ۲۴ ساعته به هم‌وطنان خدمات‌رسانی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری‌و‌حمل‌و‌نقل جاده‌ای در جلسه با بازرس كل راه و شهرسازی سازمان بازرسی کل کشور و هيأت همراه گزارشی از تأمین ناوگان مورد نیاز جابه‌جایی زائران و تردد در محورهای منتهی به مرزها ارائه کرد و افزود: در حال حاضر بالغ بر ۲۵۰ گشت‌ راهداری در محورها حضور دارند و به صورت ۲۴ ساعته به هم‌وطنان خدمات‌رسانی می‌کنند. همچنین بيش از ۱۱ هزار دستگاه ناوگان اتوبوسی به منظور جابه‌جایی زائران در بازگشت از سفر اربعین، آماده‌سازي و عملياتي شده‌اند. ​

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده براساس پیش‌بینی سفرهای رفت زائران از مرزها، تعداد ناوگان مورد نیاز در بازگشت زائران آماده‌سازی شده و تعدادی در پایانه‌ها مستقر هستند و تعدادی هم در مسیر اعزام به پایانه‌ها هستند.

حسن نیا بیان اینکه با بهره‌گیری از سامانه سپهتن، عملکرد ناوگان اتوبوسی به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود، افزود: با این امکان، مدیریت حمل و نقلي بر روی ناوگان اتوبوسی انجام می‌شود و از طریق تماس و ارسال پیامک به رانندگانی که غیرفعال هستند، هماهنگ شده و به پایانه‌های مورد نظر اعزام می‌شوند.