شناسهٔ خبر: 74148 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در بازدید معاون وزیر راه وشهرسازی مطرح شد:

احداث بیش از ۲ هزار کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان فارس

خادمی در جمع معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه های راهسازی فارس با تاکید بر نقش محوری این استان در حمل و نقل کشور گفت: استان فارس حلقه ارتباطی مرکز به بنادر جنوبی کشور است و به همین منظور بیش از ۲ هزار کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در این استان احداث خواهد شد که از این میزان نزدیک به هزار کیلومتر اجرایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، خیراله خادمی در بازدید از پروژه های استان فارس با تاکید بر نقش محوری این استان در شبکه حمل و  نقل کشور گفت: این استان به لحاظ موقعیتی، وسعت و جمعیت یکی از استان های با اولویت حمل و نقلی در کشور است که حلقه ارتباطی بنادر جنوبی به مناطق مرکزی کشور به حساب می آید و جنبه ترانزیتی دارد.

 

خادمی در بازدید از بزرگراه شیراز- فسا- داراب- کهگم اظهار داشت: این بزرگراه موجب تکمیل شدن بخش دیگری از کریدور شمال- جنوب کشور است که ۳۵۰ کیلومتر آن در محدوده استان فارس قرار دارد.

 

وی افزود: ۱۱۰ کیلومتر این محور در شهرستان فسا است که ۷۳ کیلومتر آن زیر عبور قرار دارد و ۳۷ کیلومتر آن نیز در حال اجرا است. از این میزان عملیات اجرایی ۱۲ کیلومتر نیز با یک لایه آسفالت به اتمام رسیده وپس از حل مشکل تامین قیر، لایه دوم نیز انجام  و آماده بهره‌برداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه در ادامه از بزرگراه فسا- استهبان- نی‌ریز- قطرویه- سیرجان نیز بازدید کرد و بیان داشت: این بزرگراه در استان فارس ۲۰۰ کیلومتر طول دارد که تاکنون ۱۰۸ کیلومتر آن به اتمام رسیده و در حال بهره‌برداری است و ۴۴ کیلومتر آن نیز در دست اجرا است.

 خادمی همچنین در بازدید از عملیات اجرایی راه اصلی فسا- جهرم- قیر گفت: این طرح ۱۵۰ کیلومتر است که ۴۵ کیلومتر آن در شهرستان فسا است،که از این میزان ۱۲ کیلومتر آن به اتمام رسیده و ۶ کیلومتر نیز در حال اجرا است که ۳ کیلومتر حدفاصل دستجه تا تقاطع دوم صحرا رود آماده آسفالت است و ۳ کیلومتر حدفاصل گردنه سنان تا سنان در حال انجام عملیات زیرسازی است.
 
اتصال عسلویه به مرکز کشور
معاون وزیر راه وشهرسازی در این سفر همچنین از بزرگراه کوار- فیروزآباد نیز بازدید کرد و گفت: بزرگراه کوار- فیروزآباد بخشی از محور شیراز- فیروزآباد-جم- عسلویه است که منطقه استراتژیک نفت و گاز جنوب ایران را به مرکز و شمال کشور متصل می‌کند.

وی افزود: محور شیراز- عسلویه ۳۶۰ کیلومتر است که در حال حاضر ۱۹۸ کیلومتر آن در حال احداث است. بزرگراه کوار- فیروزآباد نیز ۵۵ کیلومتر است که ۳۷ کیلومتر آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته و ۱۸ کیلومتر در دست ساخت است.

خادمی بهره‌برداری از این بزرگراه را موجب تسهیل ارتباط جاده‌ای ایمن و سریع بین منطقه استراتژیک عسلویه و مرکز کشور دانست و افزود: این محور همچنین موجب بهبود ارتباط مواصلاتی و توسعه مناطق پارس شمالی و تابناک، کاهش طول مسیر، ارتقاء سطح ایمنی و کمک به توسعه گردشگری در منطقه می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه این سفر در بازدید از روند اجرای عملیات اتصال جهرم به شبکه ریلی کشور اظهار داشت: این پروژه ریلی  ۱۱۵ کیلومتر طول دارد که عملیات اجرایی در ۳۰ کیلومتر آن در حال انجام است و در نهایت موجب اتصال شهر جهرم به شبکه ریلی کشور خواهد شد.