شناسهٔ خبر: 74169 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بازدید استاندار و نماینده لنگرود در مجلس از آخرین وضعیت طرح توسعه بندر مسافری دریایی چمخاله

بازدید مدیر توسعه زیرساخت های مسافری دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از بازدید استاندار و نماینده لنگرود مردم در مجلس شورای اسلامی از آخرین وضعیت پروژه بندر چمخاله خبر داد.

مهدی کامیاب، مجری طرح و مدیر توسعه زیرساخت های مسافری دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص بازدید استاندار گیلان از آخرین وضعیت طرح توسعه بندر مسافری دریایی چمخاله اظهار داشت: در بازدید از طرح توسعه بندر مسافری دریایی  چمخاله به همراه دکتر زارع استاندار گیلان، مدیران استانی و نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند و آخرین وضعیت این پروژه مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: طرح توسعه بندر مسافری دریایی چمخاله در راستای مسئولیت اجتماعی و تعامل شهر و بندر از سوی سازمان انجام می گیرد و این طرح با اعتباری معادل ۷۲۰ میلیارد ریال در حال انجام بوده که یکی از اهداف آن ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی منطقه نیز است.

مجری طرح و مدیر توسعه زیرساخت های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با اشاره به مشخصات فنی طرح توسعه بندر مسافری دریایی چمخاله تصریح کرد: از مشخصات فنی این طرح می توان به راه دسترسی سنگی ۸۵ متر، راه دسترسی دریایی شمع و عرشه ۳۵۲ متر، دستک اصلی فرعی به طول ۱۰۰۰متر و مشخصات حوضچه ۴ هکتار و سطح استحصال اراضی ۲.۷ هکتار است.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد این طرح اظهار داشت: به جز موارد ذکر شده این طرح می‌توان به ایجاد دستک و حوضچه در فاصله ۳۵۲ متری از ساحل (جلوگیری از فرسایش و انباشت رسوب در ساحل)، هوشمندسازی راه دسترسی پایه و عرشه و همچنین تلقی بندر سبز با توجه به کاربری مسافری، تفریحی و گردشگری اشاره کرد.