شناسهٔ خبر: 74192 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی؛

عملیات اجرایی راه آهن یزد به فارس با سرعت بالایی در دست اجرا است

ریلگذاری خیراله خادمی گفت: عملیات اجرایی راه آهن یزد به اقلید به طول ۲۷۱ کیلومتر با سرعت بالایی در دست اجراست و امیدواریم تا سال ۹۹ مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، خیراله خادمی اظهار داشت: در استان فارس به‌دلیل شرایط خاص ترانزیت و حمل و نقل و اینکه از لحاظ حمل و نقل جزء استان‌های مهم کشور است سه بخش ریلی، هوایی و جاده ای بطور خوبی فعال می باشند و جزء اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی هستند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد: در بخش ریلی سه طرح ریلی شیراز – گلگهر – کرمان به طول ۳۴۶ کیلومتر که ۱۹۰ کیلومتر آن در دست اجراست که مسیر شرق به غرب را در جنوب اتصال می دهد و راه آهن شیراز به سمت بوشهر - عسلویه  بطول ۶۴۰ کیلومتر که ۱۰۰ کیلومتر آن در دست ساخت می باشد و راه آهن اقلید به یزد بطول ۲۷۱ کیلومتر نیز در دست اجرا می باشد.

خادمی در بازدید از شهرستان جهرم اذعان داشت: در شهرستان جهرم کلیه محورهای منتهی به جهرم با برنامه ریزی انجام شده در دست اجرای عملیات راهسازی است که تا پایان سال هم خیلی از محورها مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بزرگراه شیراز – جهرم به طول ۱۶۰ کیلومتر می باشد که فقط ۲۰ کیلومتر از این محور باقی مانده و در دست عملیات بزرگراهی می باشد و تا پایان سال و یا اوایل سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید و با اتمام این ۲۰ کیلومتر کل مسیر بصورت بزرگراه خواهد شد.

خادمی در خصوص بزرگراه جهرم به لار نیز گفت: بزرگراه جهرم به لار ۱۶۰ کیلومتر می باشد که از سمت استان فارس به طول ۵۰ کیلومتر و در سه قطعه فعال می باشد و از سمت لار نیز در سه قطعه در دست اجراست.

معاون وزیر راه و شهرسازی مهمترین هدف سفر به شهرستان جهرم را تصمیم گیری در خصوص اتصال جهرم به شبکه ریلی این شهرستان عنوان کرد و افزود: مهمترین بخش سفر به شهرستان جهرم تصمیم گیری در خصوص اتصال به شبکه ریلی این شهرستان می باشد و جانمایی محل ایستگاه مورد توافق قرار دادیم که به تصویب برسانیم و حداکثر در برنامه چهارساله اتصال شهرستان جهرم به مسیر ریلی برنامه ریزی می شود.