شناسهٔ خبر: 74236 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

باقرجوان:

رکورد جابه‌جایی مسافر کشور در ایام اربعین امسال شکسته شد/ بازگشت زائران به شهرهای مقصد بدون نیاز به انجام سفرهای دو مرحله‌ای

اربعین مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه «در روز بیست و ششم مهرماه ۲۲۶ زائر از مرز مهران وارد کشور شدند» گفت: در آن روز ۳۶۰۰ سرویس برای انتقال زائران به مقاصد مختلف انجام گرفت و رکورد جابجایی مسافر در یک روز شکسته شد.

داریوش باقرجوان که هم اکنون در مرز مهران حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت جابه‌جایی زائران اربعین حسینی(ع) در ایام بازگشت اظهار داشت: بیست و ششم مهرماه روز اوج بازگشت زائران اربعین حسینی با احتساب ۲۲۶ هزار زائر به کشور بود که در همان روز ۳۶۰۰ سرویس از پایانه برکت به مقاصد انجام گرفت و رکورد جابه‌جایی مسافر در کشور شکسته شد.

وی افزود: تا پیش‌ از این بالاترین رکورد در پایانه‌های ۴ گانه تهران حد اکثر ۲۲۰۰ سرویس در روز بوده است که در اربعین امسال به همت دست اندرکاران راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ستاد، استان‌ها، تشکل‌ها و رانندگان ناوگان حمل‌ونقل مسافر کشور شکسته شد.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: با توجه به همکاری مطلوب زائران و تامین ناوگان مورد نیاز در قالب برنامه‌ریزی و زمان‌بندی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، نیازی به دومرحله‌ای شدن سفر بازگشت زائران نشد و طبق برنامه، تمام زائران از پایانه به مقاصد خود منتقل شدند.  

جابه‌جایی ۴۵ درصد زائران ورودی مرز مهران با ۳ هزار سرویس عمومی جاده‌ای در روز گذشته

باقرجوان با اشاره به عملکرد ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص بازگشت زائران تا ساعت ۲۴ روز گذشته گفت: در شبانه روز گذشته ۲۰۷ هزار زائر از مرز مهران وارد کشور شدند که ۴۵ درصد آنها به وسیله ۳ هزار سرویس ناوگان عمومی جاده‌ای جابجا شدند.

وی خاطرنشان کرد: طبق آمار واصله میزان تقاضا در مرزهای شلمچه، چذابه و خسروی نسبت به سال گذشته رشد بالایی داشته است.