شناسهٔ خبر: 74251 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

دبير ستاد مركزی اربعين از عملكرد ناوگان عمومی در جابه‌جايی زائران اربعين حسينی تقدير کرد

مرز مهران دبير ستاد مركزی اربعين با حضور در محل قرارگاه مركزی حمل‌و‌نقل زائران اربعين حسينی، از عملكرد بی‌نظير سيستم حمل‌و‌نقل عمومی جاده‌ای كشور در جابه‌جايی سريع و ايمن زائران در ايام اربعين حسينی، تقدير و تشكر كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، احمد محمدی‌فر دبیر ستاد مركزی اربعین، ضمن تقدیر و تشكر از رئیس،‌ مدیران و كاركنان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای كه روند جابه‌جایی زائران به ویژه در روزهای اوج بازگشت زائران را به خوبی هدایت و مدیریت كردند، اظهار داشت: حمل و نقل یكی از ستون‌ها و محورهای اصلی ایام اربعین حسینی است، كه از میان روش‌های مختلف حمل و نقل، حمل و نقل جاده‌‌ای از جایگاه نخست در جابه‌جایی زائران برخوردار است.

وی با بیان این كه در سال‌جاری از ابتدا ی ماه صفر بیش از سه میلیون و ۱۰۰ هزار نفر زائر به كشور عراق وارد شدند،‌ افزود: مهم‌ترین موضوع در ستاد اربعین، سرویس‌‌دهی لحظه‌ای به زائران و كنترل قیمت حمل و نقل عمومی بوده است كه رضایت و خشنودی زائران، حاكی از تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این بخش است و با مدیریت هوشمند، توانا و پایش جدی و همه‌جانبه در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به خوبی تحقق یافته است.

وی اظهار امیدواری كرد، ان شاء الله به مدد تخصص و تجربه به دست آمده از اربعین امسال، برای سال آینده، روند خدمات‌رسانی به زائران بهبود بیشتری پیدا كند و با مدیریت و برنامه‌ریزی این كار عظیم به انجام برسد.

مرادی دبیر اجرایی ستاد مركزی اربعین كه در این جلسه حضور داشت، طی سخنانی اعلام كرد:  با بهر ه‌گیری از سامانه‌های ایجاد شده برای اطلاع‌رسانی به زائران در سال‌جاری، ارتباط مستمر و آنلاین با زائران برقرار شد و از طریق ارسال پیامك به زائران درخصوص وضعیت ترافیك در محورها، زائران سفرهای بازگشت خود را مدیریت كردند.

وی از همكاری و تعامل خوب دبیر كمیته حمل و نقل سوخت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مجموعه كاركنان این سازمان در مدیریت جامع و رفع مسائل و مشكلات زائران تقدیر و تشكر كرد.

براساس این گزارش، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، از همراهی شركت‌ها و مؤسسات حمل‌و‌نقل، تشكل‌های صنفی و رانندگان تلاشگر در تأمین ناوگان و جابه‌جایی به موقع زائران، قدردانی كرد و ا فزود: برای بهبود روند خدمات‌رسانی به زائران در سال آینده نقاط ضعف و مسائل و مشكلات شناسایی شده و با ظرفیت‌های موجود در بخش كارشناسی و علمی، سال آینده، چارچوب علمی قوی‌تری ترسیم خواهد شد.

وی خاطرنشان كرد:  تسهیل و تسریع در حمل‌و‌نقل عمومی جاده‌ای یكی از وظایف اصلی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای است و همواره در راستای حذف گره‌های ترافیكی و تأمین آسایش و رفاه هم‌وطنان عزیز تلاش می‌گردد.

گفتنی است، در ایام اوج بازگشت زائران اربعین حسینی از ۲۵ الی ۲۷ مهرماه بالغ بر ۱۲ هزار ناوگان اتوبوس در امر جا به جایی زائران فعالیت داشتند.