شناسهٔ خبر: 74305 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ترددهای ایام اربعین در لرستان از مرز ۵ میلیون عبور کرد

شرفی از آغاز طرح اربعین حسینی تا پایان بیست و هشتم مهر ماه بیش از پنج میلیون تردد در محورهای لرستان به ثبت رسید.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان، عباس شرفی گفت: از هفدهم مهرماه که طرح اربعین حسینی در کشور آغاز گردید تا پایان بیست و هشتم مهر ماه، تردد پنج میلیون و ۸۰۳ هزار و ۲۷۴ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی لرستان به ثبت رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: به طور میانگین در این مدت روزانه بیش از ۴۸۳ هزار وسیله نقلیه در محورهای استان تردد کرده است.

شرفی با بیان اینکه بیش‌ترین تردد روزانه در این ۱۲روز مربوط به هیجدهم مهر بوده است، گفت: اوج تردد روزانه بین ساعات ۱۷تا ۱۸ عصر با متوسط تردد ۳۸۸هزار و ۵۹۵ وسیله نقلیه گزارش شده است.

وی اظهار کرد: محورهای خرم‌آباد-سه‌راهی چالانچولان، پلدختر- خرم‌آباد و سه‌راهی چالانچولان –بروجرد به ترتیب بیشترین میزان تردد را در این ایام به خود اختصاص داده‌اند که در این میان محور سه‌راهی چالانچولان –بروجرد با ۴۹ هزار و ۳۱۰ دستگاه وسیله نقلیه سنگین بیشترین سهم را در تردد این نوع از وسایل نقلیه داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: دوربین‌های کنترل سرعت متوسط در راه‌های لرستان در ایام یادشده سرعت ۷۷.۹ کیلومتر بر ساعت را ثبت نموده‌اند که بیش‌ترین سرعت در محور پلدختر- خرم آباد با ۹۶.۹ و کمترین سرعت در محور سه‌راهی نورآباد-نهاوند با ۴۷.۴ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش‌ترین تردد اتوبوس در سه‌راهی چالانچولان- خرم‌آباد به تعداد ۱۲ هزار و ۸۶۰ دستگاه به ثبت رسیده است.