شناسهٔ خبر: 74306 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ایمن‌سازی در جاده‌های لرستان در حال اجرا است/ پروژه‌های بهسازی و روکش آسفالت شتاب گرفت

خط کشی پروژه‌های ایمن‌سازی در محورهای مواصلاتی لرستان با سرعت قابل توجهی درحال اجرا است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان، عارف امرایی معاون راهداری اين اداره کل گفت: پروژه‌های ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی استان لرستان با اعتبار ۴۶۰میلیارد ریال آغاز شده و با سرعت قابل توجهی در حال اجرا است.

خط کشی ۱۰۰۰ کیلومتر راه اصلی

وی گفت: در شش ماهه نخست امسال اقدامات زیادی در راستای ارتقا ایمنیمحورهای استان به ویژه مسیرهای منتهی به عتبات عالیات و حرمین شریفین انجام شده است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به خط کشی ۱۰۰۰ کیلومتر راه اصلی، روکش آسفالت به طول ۶۲کیلومتر، لکه‌گیری هندسی به طول ۷۰ کیلومتر، نصب ۶۸۰ عدد نیوجرسی، پنج هزار متر گاردریل، چهار هزار و ۸۰۰ عدد علائم ایمنی، یکهزار و ۹۰۰ عدد سرعتکاه و پنج هزار و ۸۰۰ عدد چشم گربه ای اشاره کرد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان از آغاز عملیات اجرایی هشت کیلومتر روشنایی جدید در استان خبر داد و گفت: انعقاد قرارداد پروژه های بهسازی و روکش آسفالت محورهای استان با اعتبار ۱۴۴ میلیارد تومان از اقدامات قابل توجه این اداره کل در شش ماهه امسال به شمار می رود که این پروژه ها در حال حاضر با شتاب خوبی در  محورهای سراسر استان در حال اجرا هستند.

بازسازی و ساخت ۱۴۰ دستگاه پل و ابنیه فنی تخریب شده از سیل

وی از آغاز بازسازی و ساخت ۱۴۰ دستگاه پل و ابنیه فنی تخریب شده از سیل فروردین ۹۸ به‌عنوان انقلاب پل سازی در استان یاد کرد و افزود:  کار بازسازی، تعمیر و ساخت پل‌های تخریب شده در محورهای اصلی، فرعی و روستایی با سرعت در حال انجام است و با بهره برداری از این تعداد پل و ابنیه فنی بخش بزرگی از عقب ماندگی های تاریخی در راههای استان جبران خواهد شد.

تعمیر و مرمت ۶۰۰ کیلومتر راه

امرایی احداث ۱۰ دستگاه پل بزرگ، بازگشایی راه ارتباطی ۸۷۰ روستای مسدود شده در اثر سیل فروردین ۹۸ و تعمیر و مرمت ۶۰۰ کیلومتر راه را به‌عنوان گوشه‌هایی از عملکرد راهداری لرستان در شش ماهه امسال برشمرد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: با توجه به نیاز استان و در راستای بهبود خدمات راهداری، پنج باب راهدارخانه در محورهای مواصلاتی استان ساخته شده است.

وی با اشاره به ضرورت به‌روزرسانی ماشین‌آلات راهداری گفت: در حوزه ماشین‌آلات قراردادی به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال منعقد و کار بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات آغاز گردیده است اما برای تامین،بازسازی و اورهال نمودن تمام ماشین آلات استان بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: با توجه به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر بارندگی های فراتر از حد نرمال در پاییز و زمستان پیش رو و شرایط سخت راهداری زمستانی و از طرفی حجم ویرانی بازمانده از سیل، کماکان نیازمند توجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی درخصوص مساعدت مالی برای تامین، بازسازی و نوسازی ماشین آلات راهداری هستیم.

وی گفت: با توجه به حجم خسارات وارده به راهها و ابنیه فنی، اعتبارات اختصاص یافته به استان هرگز جوابگو نیست از این رو انتظار می رود دولت و مدیریت ارشد استان مساعدت بیشتری داشته باشند.