شناسهٔ خبر: 74332 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خبر داد

تامین مسکن کارکنان نیروهای مسلح در دستور کار طرح اقدام ملی استان قم است

صبوری قم مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده میان وزارت راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: مراحل اجرایی شدن طرح تامین مسکن کارکنان نیروهای مسلح استان آغاز شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، در راستای تحقق طرح اقدام ملی تولید مسکن و برای اجرای تفاهم ‌نامه منعقد شده میان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزارت راه و شهرسازی برای تامین مسکن نیروهای مسلح استان، جلسه ای مشترک با حضور مدیرکل و معاونین اداره کل راه و شهرسازی و نمایندگان نیروهای مسلح برگزار شد.

صبوری با تاکید بر ضرورت اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن عنوان کرد: تامین مسکن برای نیروهای مسلح یکی از شقوق این طرح است که با توجه به تفاهم نامه وزارت دفاع و راه و شهرسازی مقرر شده که ۱۰۰ هزار واحد در کل کشور برای کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح احداث شود که با توجه به برش استانی، این موضوع در استان قم عملیاتی گردیده است.

وی اضافه کرد: این تفاهم ‌نامه در راستای اجرای منویات فرماندهی معظم کل قوا و همچنین سیاست ‌های حمایتی دولت و اهمیت موضوع مسکن در اقتصاد خانواده و رونق تولید و اشتغال انعقاد شده و تمامی کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح و سازمان‌ها مؤسسات و شرکت‌های وابسته به نیروهای مسلح شامل این تفاهم نامه خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم مدت زمان اجرای این پروژه از سوی وزارت راه و شهرسازی را سه سال اعلام کرد و افزود: با توافق طرفین مدت قابل تمدید خواهد بود که بر اساس این توافقنامه شناسایی و معرفی کارکنان و بازنشستگان فاقد مسکنِ واجد شرایط به وزارت راه و شهرسازی بر عهده وزارت دفاع خواهد بود.